Premiéra akrobatického představení MUTE
zprávy
„Základním výrazovým prostředkem Compagnie des Pieds Perchés je závěsná akrobacie na laně, ve které je vždy něco křehkého a nebezpečného. I to je důvod, proč tolik koresponduje s tématem - duševní nestabilitou a ztrátou sebekontroly,” odpovídají Stéphanie N’Duhirahe a Morgane Widmer na otázku, čím jsou prostředky akrobacie zajímavé pro zpracování tohoto tématu.
„Tvorbě MUTE předcházela řada rozhovorů s českými i zahraničními psychiatry, psychology i lidmi s psychickými poruchami. Během nich se ukázalo, že hranice mezi oběma světy jsou tenčí, než se na první pohled může zdát. Paradoxem světa šílenství a toho normálního je, že jsou oba stejně reálné. V bezpečném světě normality víme, co je za rohem. To v tom druhém světě neplatí. Proto je šílenství přitažlivé i odmítané zároveň – jako stav mysli, těla i duše, který se našemu porozumění se vymyká. Předěl mezi světem, který známe, a tím, ve kterém se nemáme čeho zachytit a který nedává smysl, je stejně ostrý, jako když při sledování televize zmáčkneme tlačítko MUTE: vypne se zvuk a zapne se ticho. Obraz je stejný,“ uzavírají autorky.
La Compagnie des Pieds Perchés byla založena v roce 2009 švýcarskými umělkyněmi Morgane Widmer a Stéphanie N’Duhirahe. Morgane Widmer absolvovala ESAC (Škola cirkusových umění v Bruselu), Stéphanie N’Duhirahe vystudovala École de cirque de Québec. Jejich představení (např. Foutaise, 2010; Le Poids du vide, 2013/2016; Vejce vejci, 2015) byla uvedena v Itálii, v Kanadě, ve Francii a v České republice (na festivalu Cirk-UFF v Trutnově, Letní Letné, v KD Mlejn, v Alfredu ve dvoře ad.). Nové představení MUTE bylo vybráno v otevřené výzvě, kterou každoročně vyhlašuje divadlo Alfred ve dvoře. Téma pro letošní rok znělo „Hry možných světů / Závrať z horizontů“.
Více na www.ciepiedsperches.com
Trailer zde.
Zdroj: Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?