Premiéra BOI v Experimentálním prostoru NoD
zprávy
Inscenační projekt BOI v koprodukci produkční platformy ProFitArt a Experimentálního prostoru NoD byl vytvořen na bázi Visegradské spolupráce, kdy další čtyři organizace: Studio Matejka z Wroclawi, Záhrada – Centrum nezávislé kultury v Banské Bystrici a Pro-Progressione z Budapešti, spolupracovali na projektu již od června 2015.
Původního konceptu Martina Talagy a Kataríny Kalivodové, který nyní vyrostl v celovečerní inscenaci, se ujal Matej Matejka, slovenský režisér a performer žijící v Polsku. V minulosti působil ve Farmě v jeskyni, diváci ho mohou znát z inscenací Sonety temné lásky a SCLAVI/Emigrantova píseň. Matejka se v nové režii vrací po letech do Prahy. K týmu se také připojila Cécile da Costa, francouzská herečka, tanečnice a zpěvačka žijící v Česku a bubenice Kateřina Eva Lanči, známá z formace Loco:Motion Company.
„V průběhu desetiměsíční tvorby byly realizovány čtyři rezidence v partnerských zemích, které byly zakončeny ukázkou work-in-progress pro místní diváky, divadelní profesionály, ale také přizvané odborníky z oblasti sociologie, folkloristiky, etnologie či kulturologie. Každý takový večer byl završen otevřenou diskuzí, ve které mohli diváci vznést dotazy a připomínky k tvůrčímu procesu,“ dodávají organizátoři.
„Každý mladý muž na své cestě životem hledá svůj vzor. Vzor, který mu pomůže nalézt jeho místo ve společnosti. Toto hledání není možná vědomé, ale je spíše vrozeným instinktem pozorování a napodobování. Zdá se to pro něj být těžkým úkolem, vzor totiž není přítomen. Muž/otec není doma, nemá čas, možná ani neexistuje. Což však přežití nepodmiňuje, protože jsou i jiné vzory, je matka, je žena, jsou přátelé a známí, existuje internet i jiná média. Vzorů je všude přece spousta. Plní ale ta všeobecná očekávání? Očekávání o představě muže? Pravého muže? Jaký má vlastně být…? Kdo může zhodnotit, jestli se mu povedlo být pravým mužem? Kdysi byla silná tělesná schránka zárukou jistoty a stability, znakem, že se muž dokáže postarat o rodinu, byl totiž lovcem, bojovníkem i ochráncem. Jaké je ale dnes místo muže ve společnosti? V současné společnosti se důležité téma iniciace mužství úplně vytrácí, přičemž právě dnes je otázka místa v rodině a společnosti mnohem naléhavějšími než kdysi. Nacházíme se totiž v období, kdy se rozpadá celý dosavadní tradiční systém,“ dodávají k inscenaci tvůrci.
Zdroj: Experimentální prostor NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?