Premiéra inscenace FAiTH v divadle Ponec
zprávy
FAiTH pojednává „o ztrátě víry v umění, jež nahradilo život, o nemožnosti přestat a nemožnosti zůstat. O kráse rozkladu, násilí drilu, o nesnesitelné přítomnosti a minulosti, jež nás vždy dožene. Co to znamená, když je člověk oddaný nějaké vyšší neuchopitelné entitě, když je umělec oddaný umění natolik, že se stává jeho smyslem, jeho vírou, jeho náboženstvím. Můžete někomu vzít víru? Co když ztratíte víru v umění? Prozřete do oslepující prázdnoty, do šedivé plytké reality.“
FAiTH je na jedné straně inspirované skutečným příběhem úspěšné primabaleríny Taťány Juřicové, jež ukončila svůj život skokem z okna, na druhé straně představuje osobní výpověď hlavní protagonistky a režisérky Miřenky Čechové a její zkušenost s baletem v období jejího dospívání. Miřenka Čechová o inscenaci říká: „Celé představení je o propasti, melancholii, o momentu ztráty. Inspiračním zdrojem pro mě byl dokumentární příběh primabaleríny Národního divadla Taťány Juřicové, která spáchala sebevraždu a která mě učila na pražské Konzervatoři, když jsem procházela kritickým obdobím dospívání. Její příběh a osud ve mně pořád rezonují a paralely, jež protínají oba naše životy mě děsí. Z momentu poznání, hluboké osobní krize a koloběhu přírody, v níž smrt je jen pouhá součást, vychází tohle představení.“
Tuto atmosféru vystihuje i zvolená hudba skupiny Bohren, jež bývá označována jako fúze pomalého, zádumčivého doom metalu a atmosférického lounge či dark jazzu, ovlivněného ambientem. Kapela, jež živě doprovázela speciální uvedení FAiTH v rámci festivalu Spectaculare, se již 20 let pohybuje mimo všechny žánrové škatulky i trendy.
Pro novou inscenaci si držitelka významných cen The Herald Angel Award Fringe festival Edinburgh a The best of Dance by the Washington post přizvala neméně významnou kolegyni Andreu Miltnerovou. Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let koncentruje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami. Její poslední experimentální sólové představení Tanec magnetické balerínky bylo vybráno jako priority performance na prestižní evropský festival Aerowaves 2013. Odkazy: www.tantehorse.cz www.divadloponec.cz Zdroj: divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?