Premiéra Pas de trois v Jihočeském divadle již dnes
zprávy
„Jedná se o jedinečný a originální program, který je pro soubor baletu zároveň i velkou výzvou. V baletní terminologii je „pas de trois“ chvíle, kdy tři tanečníci tančí na scéně společně. V našem případě se pod tímto názvem potkávají tři umělci, kteří spolu protančí tímto baletním večerem,“ říkají zástupci Jihočeského divadla.
Baletní inscenace představí dvě nové choreografie Attily Egerháziho, první nazvanou Sounds and pictures, druhou Ztracené a znovu nalezené (Lost and found). Hudbu pro první část večera Sounds and pictures vytvořil skladatel a dirigent Mario De Rose. Jeho orchestrální skladbu ozvláštní prvky elektronické hudby. Choreografii živě doprovodí orchestr Jihočeského divadla pod vedením dirigenta Jana Bubáka. Hudba k choreografii Ztracené a znovu nalezené je dílem houslového virtuosa Pavla Šporcla, který choreografii doprovodí svým živým vystoupením.
„Když mne Attila Egerházi požádal o spolupráci na baletním představení, byl jsem překvapen a zároveň nadšen. Nikdy jsem s baletem nespolupracoval a příliš jsem nevěděl, co od toho očekávat. Uchopil jsem tedy tuto nabídku jako velkou výzvu. Zároveň jsem si uvědomoval, že tímto způsobem navážu na padesátiletou nádhernou kariéru mého tatínka, který na stejných ,prknech, která znamenají svět‘ večer co večer stával. Nebylo tedy o čem přemýšlet… Práce na baletu byla velice plodná a euforická. To, co uvidíte, je práce několika měsíců zkoušení, přemýšlení, hledání. A i přes to je každý večer jiný, neboť má hudba nemá přesně dané mantinely, jsou to jen náznaky a improvizace. Nechal jsem se inspirovat, až strhávat baletními kolegy, kteří jsou tak dobří,“ uvedl Pavel Šporcl.
Mario De Rose k premiéře řekl: „Když jsme s Attilou začali pracovat na myšlence tohoto baletu, první, co mě napadlo, bylo složit hudbu, která bude nějakým způsobem ,prostorová‘, jako byste se jí mohli dotknout. Hudbu, která je hmatatelná, hudbu, jež vytváří prostor. Z této myšlenky se zrodila potřeba spojení elektronické hudby s orchestrem. Na základě prvních rozhovorů o struktuře a významu tohoto díla jsem vytvořil koncept dialogu mezi orchestrem a elektronickou hudbou. V dialogu se vždy na chvíli spojí, pak se zase rozcházejí a znovu setkávají, aby se po čase opět rozešly každý svou cestou.“
Zdroj: Jihočeské divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?