Premiéra Pas de trois v Jihočeském divadle již dnes
zprávy
„Jedná se o jedinečný a originální program, který je pro soubor baletu zároveň i velkou výzvou. V baletní terminologii je „pas de trois“ chvíle, kdy tři tanečníci tančí na scéně společně. V našem případě se pod tímto názvem potkávají tři umělci, kteří spolu protančí tímto baletním večerem,“ říkají zástupci Jihočeského divadla.
Baletní inscenace představí dvě nové choreografie Attily Egerháziho, první nazvanou Sounds and pictures, druhou Ztracené a znovu nalezené (Lost and found). Hudbu pro první část večera Sounds and pictures vytvořil skladatel a dirigent Mario De Rose. Jeho orchestrální skladbu ozvláštní prvky elektronické hudby. Choreografii živě doprovodí orchestr Jihočeského divadla pod vedením dirigenta Jana Bubáka. Hudba k choreografii Ztracené a znovu nalezené je dílem houslového virtuosa Pavla Šporcla, který choreografii doprovodí svým živým vystoupením.
„Když mne Attila Egerházi požádal o spolupráci na baletním představení, byl jsem překvapen a zároveň nadšen. Nikdy jsem s baletem nespolupracoval a příliš jsem nevěděl, co od toho očekávat. Uchopil jsem tedy tuto nabídku jako velkou výzvu. Zároveň jsem si uvědomoval, že tímto způsobem navážu na padesátiletou nádhernou kariéru mého tatínka, který na stejných ,prknech, která znamenají svět‘ večer co večer stával. Nebylo tedy o čem přemýšlet… Práce na baletu byla velice plodná a euforická. To, co uvidíte, je práce několika měsíců zkoušení, přemýšlení, hledání. A i přes to je každý večer jiný, neboť má hudba nemá přesně dané mantinely, jsou to jen náznaky a improvizace. Nechal jsem se inspirovat, až strhávat baletními kolegy, kteří jsou tak dobří,“ uvedl Pavel Šporcl.
Mario De Rose k premiéře řekl: „Když jsme s Attilou začali pracovat na myšlence tohoto baletu, první, co mě napadlo, bylo složit hudbu, která bude nějakým způsobem ,prostorová‘, jako byste se jí mohli dotknout. Hudbu, která je hmatatelná, hudbu, jež vytváří prostor. Z této myšlenky se zrodila potřeba spojení elektronické hudby s orchestrem. Na základě prvních rozhovorů o struktuře a významu tohoto díla jsem vytvořil koncept dialogu mezi orchestrem a elektronickou hudbou. V dialogu se vždy na chvíli spojí, pak se zase rozcházejí a znovu setkávají, aby se po čase opět rozešly každý svou cestou.“
Zdroj: Jihočeské divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance