Premiéra pohádky Dřevěná víla propojí několik divadelních technik
zprávy
Divadlo POHÁDKA Praha je profesionální zájezdová divadelní scéna – založena hercem, režisérem a principálem Tomášem Kraucherem v roce 1990 – jejíž repertoár je určen pro děti a mládež. Od roku svého založení, uvedl soubor 45 původních divadelních inscenací rozličných žánrů - od pohádkových kabaretů, přes scénická leporela, alternativní formy scénického projevu, černé a luminiscenční divadlo, ale především v klasické činohře. Inscenace spojují divadelní styly a žánry (činohra, hudební a výtvarné divadlo, klasika i moderní inscenační proudy, divadlo poezie). Akcentovány jsou tituly, jež jsou součástí školní výuky: estetická a hudební výchova, literatura (spolupráce se školami všech stupňů).
Soubor Divadla POHÁDKA je volné herecké sdružení přátel divadla nejen pro děti. „Divadlo pro děti chce především herce. Herce, kteří se dokáží divákům přiblížit a komunikovat s nimi. Herce, kteří dokáží poznat, kdy divák ztrácí pozornost, a umí jej zpět vtáhnout do děje. Herce - lidi, kteří chtějí pro děti hrát! Ne jenom kvůli platu, protože zkrátka nějakou práci dělat musí, ale pro chuť z vlastního hraní,“ říká zakladatel a principál Divadla POHÁDKA Praha Tomáš Kraucher.
Andrea Waidingerová je studentkou magisterského studia na HAMU, obor pantomima. O inscenaci Dřevěná víla říká: „Závěr studia mi ukládá, vytvořit magisterské představení. K tomuto jsem přizvala soubor zájezdové divadelní scény Divadlo POHÁDKA Praha, se kterým jsem začala spolupracovat v září 2012, a protože jsem se ztotožnila s jeho poetikou. Rozhodli jsme se tak vytvořit inscenaci, ve které propojíme dosud v repertoáru používané divadelní styly s pohybovým divadlem. Zkrátka, aby děti i dospělí nevnímali „mima“ pouze jako němého blázna na okraji světa jménem divadlo, ale aby ho brali jako rovnocennou součást divadla. Forma pohybu, kterou jsem pro inscenaci zvolila, se opírá o základy pantomimy. Mým cílem, je seznámit diváky všech věkových kategorií se světem pohybu a gest. Aby se v něm dokázali orientovat, aby ho dokázali přečíst, aby k němu našli cestu, bavilo je to a tím pádem pak vyhledávali pohybová a taneční představení. Díky spojení různých technik a žánrů divadla se nám podařilo vytvořit divadlo takové, jaké má být. Magické, snové a zároveň opravdové. Abychom nezapomínali, že všechny sny a přání se mohou uskutečnit, když…“
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance