Premiéra Popelky v Ostravě se uskuteční v den narození Sergeje Prokofjeva
zprávy
V Ostravě byl Prokofjevův balet poprvé uveden v roce 1971 v choreografii Emericha Gabzdyla, druhé nastudování bylo svěřeno v roce 1991 Luboši Ogounovi. Třetí ostravskou inscenaci Popelky nastuduje kanadský tanečník a choreograf působící v Evropě Paul Chalmer, který se rozhodl svou baletní pohádku postavit na mladých protagonistech. Pro Paula Chalmera to bude současně první spolupráce s Národním divadlem moravskoslezským: „Inspirací k této práci pro mě byla rozhodně především hudba – Prokofjevův génius. Je to báječný vypravěč. Příběh je obsažen přímo v jeho hudbě. Každá scéna, každá postava má zde svůj leitmotiv. Známe spoustu slavných produkcí Popelky, třeba tu od Rudolfa Nurejeva,“ říká o své Popelce Paul Chalmer, který měl jako mladý tanečník možnost s Rudolfem Nurejevem pracovat.
K výtvarné spolupráci přizval Paul Chalmer polskou scénografku Annu Kontek, působící ve Finské národní opeře v Helsinkách: „Krása a estetika Prokofjevovy hudby jistě najde v mé tvorbě svůj odraz. Už v Perraultově pohádce jsou zdůrazněny dobrota, čistota, pokora, poctivost, moudrost a životní mravnost jako podstatné charakterové vlastnosti kontrastující s nezkrotnou chamtivostí. Tato skutečnost bude zdůrazněna ve výběru barev scény a kostýmů a vše bude podtrženo empírovým stylem,“ komentuje výtvarnou složku inscenace Anna Kontek.
V hlavních rolí se představí Chiara Lo Piparo a Michaela Vápeníková v roli Popelky. Prince ztvární Koki Nishioka a Sergio Méndez Romero.
Paul Chalmer byl sólistou Stuttgartského baletu a prvním sólistou Les Ballets de Monte Carlo. Tančil s balerínami, jako byla Carla Fracci, Marcia Haydée, Birgit Keil, Natalia Makarova, Ekaterina Maximova a další. Jako baletní mistr pracoval např. v Semperoper v Drážďanech, formoval Lipský balet pod vedením slavného choreografa Uweho Scholze a v letech 2005–2010 pokračoval jako jeho umělecký šéf. Od roku 2006 působí jako choreograf a pravidelně spolupracuje s baletem Teatro dell´Opera di Roma. Působí také jako pedagog na konzervatořích a akademiích po celém světě. Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 16 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 16 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 19 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 19 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 21 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero