Premiéra Pražského komorního baletu: The Condition of Disappearance na Nové scéně ND
zprávy
Pražský komorní balet je v současnosti největší nezávislé české taneční těleso. Ke spolupráci nyní přizval korejskou choreografku Ji-Eun Lee, která se v letošním roce stala vítězkou Mezinárodní výstavy Art Expo v Benátkách. Ke komponování hudby byl osloven talentovaný hudebník a skladatel Filip Míšek, autor hudby k několika českým filmům (např. České děti, Rozkoš). Návrhu scény a kostýmů se ujme česko-slovenský tým mladých umělců tvořících v České republice pod známou značkou LaFormela.
Ji-Eun Lee vystudovala choreografii v Soulu a na Akademii múzických umění v Praze. Jako choreografka hostovala téměř po celém světě: v USA, Japonsku, Indonésii, Itálii, Velké Británii, Irsku, Argentině, Německu, Polsku, Bulharsku, aj. V současné době žije a studuje ve Velké Británii. Nové dílo The Condition of Disappearance studuje se 6 tanečníky Pražského komorního baletu. „Jedno vůbec z nejtěžších témat pro mne je řešení vztahů mezi lidmi. Hlavním motivem mé nové choreografie je "apatie", která může vztahy mezi lidmi velmi zjednodušit nebo naopak velmi zkomplikovat,“ vysvětluje Ji-Eun Lee. K tématu choreografie uvádí: „"Zmizení" v tomto příběhu neznamená stav "nebytí", ale spíše se přibližuje k procesu nalézání cesty z labyrintu života. Můj vznik nebo zánik je závislý na ostatních, nikoliv na mne.“
Letošní nabitou sezonu uzavře Pražský komorní balet touto premiérou společně s úspěšnou taneční kreací loňské sezony Mono No Aware (Na hranici krásy) pojednávající o rozpadu lidské krásy, která byla v roce 2012 nominována mezi 16 nejlepších choreografií v rámci Mezinárodní choreografické soutěže v Ludwigshafenu (SRN). V rámci sezony 2012/2013 Pražský komorní balet nastudoval slavnostní večer Fenomén Šmok při příležitosti 85. narozenin svého zakladatele a jednoho z nejvýraznějších českých choreografů 20. století Pavla Šmoka. Krátce nato uvedl premiéru nově zpracované baletní pohádky Kdo je na světě nejmocnější? v choreografii Hany Polanské Turečkové na hudbu Bohuslava Martinů pro nejmenší diváky.
Závěr sezony patří současné progresivní tvorbě v premiérové choreografii Ji-Eun Lee. Reprízy se budou konat v nové sezoně v Divadle Ponec (26. 9. a 28. 11.), v rámci 2. ročníku Mezinárodního veletrhu Dance Life Expo v Brně (9. 11.) či na divadelních scénách v Ostravě a Zlíně. Na zahraniční scéně soubor představí reprízy The Condition of Disappearance v prvním říjnovém týdnu na Mezinárodním festivalu Tamra Cultural Festival in Jeju v Jižní Korei. Více informací: www.prazskykomornibalet.cz a www.novascena.cz Zdroj: PKB
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
V Mystical Self se choreograf spolu s tanečníky dotýkají šílenství
recenze -
Slunečník, Měsíčník a Větrník. Národní divadlo zve na premiéru pohádky
zprávy -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Tanec Valmez 2024 vzdělával i burcoval sociálními tématy
reportáže
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 21 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 21 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 23 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 23 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 50 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 57 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů