Premiéra Pražského komorního baletu: The Condition of Disappearance na Nové scéně ND
zprávy
Pražský komorní balet je v současnosti největší nezávislé české taneční těleso. Ke spolupráci nyní přizval korejskou choreografku Ji-Eun Lee, která se v letošním roce stala vítězkou Mezinárodní výstavy Art Expo v Benátkách. Ke komponování hudby byl osloven talentovaný hudebník a skladatel Filip Míšek, autor hudby k několika českým filmům (např. České děti, Rozkoš). Návrhu scény a kostýmů se ujme česko-slovenský tým mladých umělců tvořících v České republice pod známou značkou LaFormela.
Ji-Eun Lee vystudovala choreografii v Soulu a na Akademii múzických umění v Praze. Jako choreografka hostovala téměř po celém světě: v USA, Japonsku, Indonésii, Itálii, Velké Británii, Irsku, Argentině, Německu, Polsku, Bulharsku, aj. V současné době žije a studuje ve Velké Británii. Nové dílo The Condition of Disappearance studuje se 6 tanečníky Pražského komorního baletu. „Jedno vůbec z nejtěžších témat pro mne je řešení vztahů mezi lidmi. Hlavním motivem mé nové choreografie je "apatie", která může vztahy mezi lidmi velmi zjednodušit nebo naopak velmi zkomplikovat,“ vysvětluje Ji-Eun Lee. K tématu choreografie uvádí: „"Zmizení" v tomto příběhu neznamená stav "nebytí", ale spíše se přibližuje k procesu nalézání cesty z labyrintu života. Můj vznik nebo zánik je závislý na ostatních, nikoliv na mne.“
Letošní nabitou sezonu uzavře Pražský komorní balet touto premiérou společně s úspěšnou taneční kreací loňské sezony Mono No Aware (Na hranici krásy) pojednávající o rozpadu lidské krásy, která byla v roce 2012 nominována mezi 16 nejlepších choreografií v rámci Mezinárodní choreografické soutěže v Ludwigshafenu (SRN). V rámci sezony 2012/2013 Pražský komorní balet nastudoval slavnostní večer Fenomén Šmok při příležitosti 85. narozenin svého zakladatele a jednoho z nejvýraznějších českých choreografů 20. století Pavla Šmoka. Krátce nato uvedl premiéru nově zpracované baletní pohádky Kdo je na světě nejmocnější? v choreografii Hany Polanské Turečkové na hudbu Bohuslava Martinů pro nejmenší diváky.
Závěr sezony patří současné progresivní tvorbě v premiérové choreografii Ji-Eun Lee. Reprízy se budou konat v nové sezoně v Divadle Ponec (26. 9. a 28. 11.), v rámci 2. ročníku Mezinárodního veletrhu Dance Life Expo v Brně (9. 11.) či na divadelních scénách v Ostravě a Zlíně. Na zahraniční scéně soubor představí reprízy The Condition of Disappearance v prvním říjnovém týdnu na Mezinárodním festivalu Tamra Cultural Festival in Jeju v Jižní Korei. Více informací: www.prazskykomornibalet.cz a www.novascena.cz Zdroj: PKB
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí