Millennial Magic Mirror skúma používanie a zneužívanie nových technológií, umelej inteligencie, sociálnych sietí a ľudskosti. Premiéra tanečného predstavenia z koprodukcie umeleckých zoskupení mimoOs a Priekopník Veverička sa uskutoční v sobotu 15. septembra 2018 v divadle Ticho a spol. v Bratislave. Vystúpi Barbora Janáková a Lukáš Bobalik, réžia a dramaturgia Lívia MM Balážová a Zebastián Méndez Marín.
„Existuje miesto, kde komunikujeme s ľuďmi a robotmi zároveň. V tomto virtuálnom priestore je vzťah oboch svetov prepojený. Roboti sa stále viac podobajú ľuďom, ľudia sa čoraz viac správajú ako roboti. Malo by to byť miesto pre sieťové prepájanie a hlbšiu interakciu, avšak v oceáne informácií vládne samota,“ dodávajú k inscenácii tvorcovia.
Zrkadielko, zrkadielko, povedzže mi, kto je najkrajší na svete?
Zrkadielko, zrkadielko a povedz, ktože je najobľúbenejší na svete?
Ukáž mi, zrkadielko, presne to, čo vidieť chcem!
Povedzže mi presne to, čo počuť chcem,
Nech môj smútok stratí sa,
Nech už nikdy neplačem!
Občianske združenie mimoOs je umelecké zoskupenie absolventov Katedry tanečnej tvorby VŠMU. Zameriava sa na tvorbu a interpretáciu v oblasti súčasného tanca. Členmi združenia sú Barbora Janáková, Eva Priečková, Lukáš Bobalik, Andrej Štepita a Simona Tonková. Patria k najmladšej generácii nezávislých profesionálnych tvorcov a interpretov v súčasnom tanci na Slovensku. V rámci svojej umeleckej činnosti spolupracujú s renomovanými choreografmi (Anton Lachký, Yuri Korec, Marta Poláková, Peter Šavel, Davide Sportelli), zúčastnili sa mnohých medzinárodných stáží (Erasmus+: Belgicko, Česká republika; International Project Dijon, Francúzsko; SMASH Berlin, Nemecko; 1st and 2nd China-CEEC Summer Dance Camp, Čína), aktívne pôsobia ako interpreti (Premeny tanca, 2011; Skin, 2012; Cartoon Universe, Axiomatické lákadlo, 2014; Pocitové rozUmenie, 2015; Nočná ilúzia, 2016; d-BODY-m, 2017) a tvorcovia vlastných choreografií (Do dna, 2016; .DOTYK, 2017). V roku 2018 už združenie uviedlo premiéry diel Another Song in Silence a Moving Mountains.
Kolektív súčasného umenia Priekopník Veverička tvorí manželský pár Lívia Mendez Marin Balážová (Levice, Slovensko) a Zebastián Méndez Marín (San José, Kostarika). Ich cesty sa prvýkrát skrížili v Európe, kde spolupracovali s belgickým umeleckým telesom Ultima Vez / Wim Vandekeybus. S predstavením What the Body Does Not Remember spolu cestovali po celom svete takmer tri roky. Ich energie si zapasovali natoľko, že sa rozhodli spolu tvoriť a podeliť sa o svoju tvorbu so svetom. Vo svojich predstaveniach radi rozprávame o témach, ktoré sú aktuálne, zabudnuté a predpovedané. Založenie kolektívu oslávili premiérou prvého spoločného predstavenia El Gato de Schrödinger v Gráfica Génesis (San José, Kostarika) v novembri 2015. V marci 2016 uviedli premiéru predstavenia #whateveristrendingnow, ktoré následne odohrali na niekoľkých festivaloch Kostariky. Kreatívny prístup zameraný na splynutie s kontextom, pretŕhanie stereotypného pohľadu diváka na predstavenie (publikum-javisko/pozorovateľ-akvárium), poznačil aj ich ďalšie, postapokalyptické predstavenie, ktoré pod názvom Prach/Polvo uviedli vďaka divadlu Teatro Atahualpa del Cioppo (Heredia, Kostarika) v apríli 2016.
Zdroj: mimoOs
Priekopník Veverička a mimoOs - Millennial Magic Mirror
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří