Primabalerína ostravského NDM bude besedovat v Institutu umění – Divadelním ústavu
zprávy
„Borisová v rolích klasického repertoáru utváří imaginaci corporis, promlouvá řečí těla, a to tak, že zprostředkovává pohádkový příběh, ale tancem projektuje současný žitý svět. V jejím interpretačním tanečním umění dochází k symbióze vjemů, ke skloubení preciznosti techniky a přirozenosti výrazu.“ (Jiří Urban, Hudební rozhledy)
Kariéra Olgy Borisové-Pračikové začala záhy po absolutoriu Kyjevského státního choreografického učiliště v roce 1991, kdy nastoupila jako demi‑sólistka do Kyjevského klasického baletu pod vedením národního umělce V. Kovtuna. Působila tam do roku 1993, poté nastoupila do angažmá Jihočeského divadla v Českých Budějovicích jako sólistka baletu. Od roku 1995 je sólistkou baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a současně hostuje po celém světě (Japonsko, Francie, Dánsko, Německo, Maďarsko, Itálie, Švýcarsko, Polsko, Rakousko, Kanada, USA). Od roku 1998 učí na Janáčkově konzervatoři v Ostravě.
Ocenění:
2014: Širší nominace na Cenu Thálie za roli Sylfidy v inscenaci La Sylphide
2013: Širší nominace na Cenu Thálie za roli Juliány v inscenaci Balady
2005: Širší nominace na Cenu Thálie za roli Eginy v baletu Spartakus
1999: Cena NDM za umění za sólovou roli v baletu Requiem
1996: Cena NDM „Mladých talentů“ za roli Lízy v baletu Marná Opatrnost
Zdroj: Institut umění - Divadelní ústav
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 38 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 40 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 41 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 42 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 56 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 58 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?