Program 28. festivalu Tance Praha vstupuje do finále
zprávy
V pondělí 13. a v úterý 14. června 2016 čekají diváky v PONCI tři kratší díla španělských umělců pojmenovaná Dance NEWs II. „Tvůrčí dvojice Guy Nader a Maria Campos se v Time Takes the Time Time Takes pokouší zmocnit času a objevuje ho v rytmických smyčkách, repeticích, kyvadlovém pohybu. Postupně vygraduje až v uzavřený nekonečný kruh, ve ztělesněné perpetuum mobile,“ vysvětlují organizátoři. Carmen Fumero a Miguel Ballabriga uvedou dialog dvou zcela odlišných stylů i osobností nazvaný ...Eran Casi Las Dos. David Guerra (Kubuk Danza) vytvořil duet Outline původně pro dva muže. „V podání muže a ženy dostává další dimenzi, jakkoli je věrný tématu: dokážeme být jeden druhému skutečnou oporou?,“ dodávají organizátoři. Duet Outline budou moci diváci zhlédnout také v Jihlavě, Plzni a ještě jednou v Praze, tentokrát pod širým nebem na Kulaťáku v sobotu 18. června od 18 hodin.
Čtvrtek 16. a pátek 17. června bude patřit vlámské choreografce Ann Van den Broek (NL/BE), která spolu se svým souborem WArd/waRD představí studii temného okraje barevného spektra The Black Piece. „Ann Van den Broek je na nizozemské scéně známa svou originalitou, jasným a přístupným tanečním jazykem, i proto její dílo The Black Piece získalo hlavní ocenění holandské taneční scény Zwaan (Swan),“ dodává Markéta Perroud, spoluředitelka festivalu.
V neděli 19. června se střecha objektu Parking CENTRUM vedle Státní opery ve Wilsonově ulici promění na velké jeviště, kde Dan Canham (UK) představí svůj hudebně–taneční projekt, kterým otevíral festival Dance Umbrella v Londýně, Of Riders & Running Horses.
„Vše, co jste chtěli vědět o tajemství postmoderní choreografie, objasní 20. června v PONCI Jone San Martin (DE), dlouholetá spolupracovnice choreografické legendy Williama Forsytha (USA), která diváky svou atraktivní přednáškou pozve k návštěvě tvůrčího soukromí jedné z největších choreografických osobností současnosti. V druhé části uvidíme její autorské sólo a taneční konverzaci s charismatickým americkým tanečníkem Joshem Johnsonem (ES),“ vysvětlují organizátoři.
Dále mohou zájemci přijít ve středu 15. června na Kulaťák (v novém veřejném prostoru Šesťák) a zatančit si tango a 22. června se pak mohou na Piazzettě Národního divadla seznámit s flamencem pod vedením Jany Drdácké a s živým doprovodem kytaristy Morenita de Triany. V neděli 19. června proběhne na Letenskému zámečku site–specific projekt Etérea kostarického souboru Los INnato a následný pohybový workshop pro širokou veřejnost, který povedou samotní tanečníci.
„Na závěr pětitýdenního tanečního maratonu nás čeká největší hvězda letošního festivalu, král současného flamenca, fenomenální španělský tanečník Israel Galván. Ten 22. a 23. června představí na jevišti Hudebního divadla Karlín své dílo La Curva (Křivka). Za doprovodu jazzového klavíru Sylvie Courvoisier, zpěvačky Inés Bacán a s rytmickým doprovodem José Jiméneze roztančí jedinečné sólo,“ uzavírají organizátoři.
Více informací najdete na www.tanecpraha.cz
Zdroj: Tanec Praha
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr