První plzeňská premiéra této sezony již zítra
zprávy
„Zítřejší baletní premiéra Viktora Konvalinky a Tomáše Rychetského z uskupení DekkaDancers slibuje večer plný zábavy a humoru. Představení bude tvořeno pásmem tří tanečních výstupů: Kill de Bill, Umíněnost ztracených, Jakstohoven,“ dodávají zástupci DJKT. DekkaDancers je volné sdružení profesionálních umělců založené v roce 2009 tanečníky a choreografy Tomášem Rychetským a Viktorem Konvalinkou a fotografem a mediálním umělcem Pavlem Hejným.
Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh světového dramatu v choreografickém pojetí Libora Vaculíka se plzeňskému publiku představí 14. listopadu 2015 ve Velkém divadle. „Strhující hudba Sergeje Prokofjeva je pro tanečníky plochou, na níž prožívají bolestný příběh sotva vzešlé lásky. Síla Shakespearovy tragédie tkví i v zobrazení zhoubné lidské nenávisti - teprve zmar života dětí přinese usmíření mezi dvěma znepřátelenými italskými rody,“ dodávají zástupci DJKT.
Hučení, pískání, dupání - taková byla premiéra baletu Svěcení jara skladatele Igora Stravinského v pařížském Théâtre des Champs-Élysées v roce 1913. Legendární poprask při premiéře byl způsobený jak hudbou, tak revoluční choreografií Václava Nižinského. Od té doby se Stravinského Svěcení jara pokusila ztvárnit řada choreografů. Alena Pešková pojímá tento balet jako pohled na tvořícího skladatele, jeho milostný poměr s Madame Inspirací a jejich společné vize. Premiéra se uskuteční 16. ledna 2016 na Malé scéně.
Poslední premiéra sezony bude patřit baletu Carmen v nastudování Mária Radačovského a jeho premiéra se bude konat 19. března 2016 v Novém divadle. „Zkušený choreograf širokého rejstříku Mário Radačovský povede baletní soubor DJKT ke strhující imaginaci sebezničující lásky a své taneční obrazy nechá prodchnout nezvladatelnou silou živelné vášně,“ říkají zástupci DJKT. Hudba Georgese Bizeta inspirovala již řadu choreografů k tanečnímu ztvárnění dramatu. Za zmínku stojí například nastudování Rollanda Petita z roku 1949 nebo Carmen Suite kubánského choreografa Alberta Alonsa z roku 1967.
Zdroj: Divadlo Josefa Kajetána Tyla v Plzni
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?