Pukání, nová choreografie Markéty Jandové ve Studiu ALTA
zprávy
„Pohybová inscenace vykresluje vnitřní stavy osamělého jedince pomocí tance a funkčních kostýmů. Čtyři tanečnice vytvářejí na jevišti minisituace, sóla i hromadné choreografie, které propojují v jednotnou výpověď o osamělosti, kterou může zažívat kdokoliv z nás.Volba tématu není nijak náhodná. Každá moje choreografie vychází z velké míry z mých osobních prožitků. Předkládám divákům to, co jsem zažila a hlouběji prožívala. Samotu, které nyní dávám v choreografii prostor, jsem nejprve rozebrala do nejmenšího detailu a posléze s tanečnicemi skládala do větších kusů, které dohromady utvářejí celek vyprávějící o tom, jak se jedinec obklopen společností může cítit osaměle, anebo jak hluboce může člověk potřebovat dotek druhého člověka. Navazuji také na Hemingwayova Starce a moře nebo na Murakamiho Norského dřevo. Nesnažím se být radikální ani záměrně nevyhledávám téma, které by diváky šokovalo. Pohrávám si s tím, co mě zajímá a co se mě dotýká. Na jeviště přenáším kousek sebe a neviditelným pukáním dávám nahlížet pod svou kůži,“ dodává choreografka Markéta Jandová.
A co říká k výtvarné stránce scénografka Kateřina Soukupová? „Ve výtvarné koncepci kostýmu se soustředím na porušování hranice taneční figury a usiluji o vizualizaci toho, co se děje i mimo herce. Kostým nebude zprostředkovávat pouze fyzickou existenci, ale současně se ujme výpovědi o proxemických zónách. Jeho funkce bude variabilní a v jednotlivých částech inscenace by měl sloužit jako hybatel situace. Kostým vnímám jako možnost experimentu a proměny, díky němuž se stává nedílnou součástí tanečníka.“
Zdroj: Tisková zpráva
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?