Pukání, nová choreografie Markéty Jandové ve Studiu ALTA
zprávy
„Pohybová inscenace vykresluje vnitřní stavy osamělého jedince pomocí tance a funkčních kostýmů. Čtyři tanečnice vytvářejí na jevišti minisituace, sóla i hromadné choreografie, které propojují v jednotnou výpověď o osamělosti, kterou může zažívat kdokoliv z nás.Volba tématu není nijak náhodná. Každá moje choreografie vychází z velké míry z mých osobních prožitků. Předkládám divákům to, co jsem zažila a hlouběji prožívala. Samotu, které nyní dávám v choreografii prostor, jsem nejprve rozebrala do nejmenšího detailu a posléze s tanečnicemi skládala do větších kusů, které dohromady utvářejí celek vyprávějící o tom, jak se jedinec obklopen společností může cítit osaměle, anebo jak hluboce může člověk potřebovat dotek druhého člověka. Navazuji také na Hemingwayova Starce a moře nebo na Murakamiho Norského dřevo. Nesnažím se být radikální ani záměrně nevyhledávám téma, které by diváky šokovalo. Pohrávám si s tím, co mě zajímá a co se mě dotýká. Na jeviště přenáším kousek sebe a neviditelným pukáním dávám nahlížet pod svou kůži,“ dodává choreografka Markéta Jandová.
A co říká k výtvarné stránce scénografka Kateřina Soukupová? „Ve výtvarné koncepci kostýmu se soustředím na porušování hranice taneční figury a usiluji o vizualizaci toho, co se děje i mimo herce. Kostým nebude zprostředkovávat pouze fyzickou existenci, ale současně se ujme výpovědi o proxemických zónách. Jeho funkce bude variabilní a v jednotlivých částech inscenace by měl sloužit jako hybatel situace. Kostým vnímám jako možnost experimentu a proměny, díky němuž se stává nedílnou součástí tanečníka.“
Zdroj: Tisková zpráva
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Jižní Svéráz – Nový divadelní site-specific festival rozkrývá tajemné příběhy opuštěných míst
recenze -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 21 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 25 dny
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 29 dny
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 29 dny
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 31 dny
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
před 31 dny
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů