Pukání, nová choreografie Markéty Jandové ve Studiu ALTA

Pukání, nová choreografie Markéty Jandové ve Studiu ALTA

Pukání, nová choreografie Markéty Jandové ve Studiu ALTA

Studio ALTA uvede 6. září 2015 absolventskou inscenaci choreografky Markéty Jandové (HAMU) a scénografky Kateřiny Soukupové (KALD DAMU) Pukání. V inscenaci se choreografka zabývá tématem osamělosti jedince v dnešní době a představí se v ní Jaroslava Janečková, Jitka Tůmová (členka Pražského komorního baletu), Hana Turková a Sára Halušková. Představení je součástí projektu Nová generace, který funguje již od roku 2007. Jeho hlavním záměrem je uvádění děl začínajících choreografů, performerů a seznámení široké veřejnosti s jejich názory, experimenty, viděním světa.
„Pohybová inscenace  vykresluje vnitřní stavy osamělého jedince pomocí tance a funkčních kostýmů. Čtyři tanečnice vytvářejí na jevišti minisituace, sóla i hromadné choreografie, které propojují v jednotnou výpověď o osamělosti, kterou může zažívat kdokoliv z nás.Volba tématu není nijak náhodná. Každá moje choreografie vychází z velké míry z mých osobních prožitků. Předkládám divákům to, co jsem zažila a hlouběji prožívala. Samotu, které nyní dávám v choreografii prostor, jsem nejprve rozebrala do nejmenšího detailu a posléze s tanečnicemi skládala do větších kusů, které dohromady utvářejí celek vyprávějící o tom, jak se jedinec obklopen společností může cítit osaměle, anebo jak hluboce může člověk potřebovat dotek druhého člověka. Navazuji také na Hemingwayova Starce a moře nebo na Murakamiho Norského dřevo. Nesnažím se být radikální ani záměrně nevyhledávám téma, které by diváky šokovalo. Pohrávám si s tím, co mě zajímá a co se mě dotýká. Na jeviště přenáším kousek sebe a neviditelným pukáním dávám nahlížet pod svou kůži,“ dodává choreografka Markéta Jandová.
A co říká k výtvarné stránce scénografka Kateřina Soukupová? „Ve výtvarné koncepci kostýmu se soustředím na porušování hranice taneční figury a usiluji o vizualizaci toho, co se děje i mimo herce. Kostým nebude zprostředkovávat pouze fyzickou existenci, ale současně se ujme výpovědi o proxemických zónách. Jeho funkce bude variabilní a v jednotlivých částech inscenace by měl sloužit jako hybatel situace. Kostým vnímám jako možnost experimentu a proměny, díky němuž se stává nedílnou součástí tanečníka.“

Zdroj: Tisková zpráva

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: