Ratmanského Popelka v českých kinech
zprávy
„Rusko nikdy nemělo nikoho lepšího,“ řekl Michail Baryšnikov o choreografovi Alexeji Ratmanském. Umělecký šéf Australského baletu David McAllister dodal: „Pozorovat ho při práci je fascinující. Říká se, že George Balanchine změnil tvář baletu 20. století, protože byl pedagog, jenž dokázal vytvořit choreografii s nezaměnitelným stylem na bezpočet způsobů. Stejný pocit mám z Alexeje.“
„S obrovským smyslem pro hudební náladu i její rytmus, prostorové napětí, dramatický detail i pro vtipnou zkratku a s využitím prvků z moderních tanců dokázal Ratmanský zadaptovat Popelku pro publikum 21. století a zároveň ji neochudit o úchvatná baletní čísla, jež evokují klasické pojetí dávných mistrů,“ dodávají zástupci Baletu v kině. V roli Popelky vystoupí Lana Jones, prince Désiré ztvární Daniel Gaudiello, Popelčinu macechu Amy Harris a její nevlastní sestry Ingrid Gow a Eloise Fryer.
Spolupráce Alexeje Ratmanského se scénografem Jérômem Kaplanem není náhodná. Mají za sebou již několik společných jevištních realizací, např. Don Quijote pro Nizozemský národní balet nebo Ztracené iluze pro Bolšoj Těatr. „Kaplanovy umělecké vize se silně dotýkají surreálna, což právě u Popelčina pohádkového příběhu s mnoha kouzly a přeměnami přišlo náležitě vhod. Zároveň to ovšem klade vysoké fyzické nároky na baletní ansámbl. Hýřivé a tvarově bizarní kostýmy i účesy jsou pro precizní baletní kroky opravdovou výzvou, jak potvrdili všichni hlavní protagonisté,“ uzavírají zástupci Baletu v kině.
Kdy a kde:
23. listopadu – 23. prosince 2016 – záznam
23. 11. Hradec Králové – Bio Central
23. 11. Havířov – kino Centrum
27. 11. Kolín – Kino 99
27. 11. Hodonín – kino Svět
27. 11. Praha – kino Dlabačov
29. 11. Šumperk – kino Oko
29. 11. Uherské Hradiště – kino Hvězda
4. 12. Praha – Bio Oko
7. 12. Rýmařov – kino
18. 12. Ostrava – minikino
23. 12. Luhačovice – kino Elektra
26. 12. Zábřeh – kino Retro
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?