Romeo a Julie z Královského baletu
zprávy
Federico Bonelli je pro roli Romea předurčen již svou italskou krví. Je absolventem taneční konzervatoře v Turíně, má zkušenost sólisty v Curychu a v Holandském národním baletu ještě před tím, než se v roce 2003 stal sólistou Královského baletu v Londýně. Naproti tomu Lauren Cuthbertson studovala přímo v Královské baletní škole a vypracovala se ze sboru na první sólistku.
Královský balet v Londýně je jedním z nejlepších baletních souborů současnosti. Jeho uměleckou ředitelkou je Monica Mason. Jeho kořeny jsou předválečné, královský přídomek mu byl udělen britskou královnou v roce 1956. Otcem jeho typicky anglického elegantního a zároveň briskního stylu je Sir Frederick Ashton (1904–1988).
Projekt Balet v kině se rozrůstá již třetí sezonu. Přímé přenosy baletů kombinují světové taneční umění s moderními technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. Přenášejí se jak záznamy, tak především přímé přenosy baletních děl ze světových scén. Prvním přenosem byl složený večer Les Ballets Russes z Pařížské opery v roce 2009. V současnosti na projektu participuje více než 20 kin v České a Slovenské republice.
Držitelem licence na přímé přenosy a projekce Bolšoj baletu z Moskvy, Královského baletu v Londýně, Mariinského baletu, Královského baletu Birmingham, Baletu Pařížské opery do České republiky je distribuční společnost Aerofilms.
Romeo a Julie
Hudba: Sergej Prokofjev
Choreografie: Kenneth MacMillan
Scéna, kostýmy: Nicholas Georgiadis
Hlavní role: Federico Bonelli, Lauren Cuthbertson
Vstupenky od 250Kč na pokladnách participujících kin.
Seznam participujících kin na přenosu Romeo a Julie 22. března:
Hodonín, Kino Svět: www.kinosvet.eu
Mariánské lázně, Kino Slavia: www.kinoslavia.cz
Olomouc, Kino Metropol: www.kinometropol.cz
Praha, Kino Atlas: www.kinoatlas.cz
Praha, Modřany: www.modranskybiograf.cz
Třeboň, Kino Světozor: www.kinotrebon.cz
Uherské hradiště, kino Hvězda: www.mkuh.cz
Slovensko: Lučenec, Kino Apollo: www.kinoapollo.sk
PROGRAM SEZÓNY 2011/2012 PROJEKTU BALET V KINĚ
BOLŠOJ BALET
=========
SVĚTLÝ PRAMEN
Choreografie: A. Ratmanskij
Hudba: D. Šostakovič
29. dubna 2012 v 16:45 (živě)
RAYMONDA
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: A. Glazunov
24. června 2012 v 16:45 (živě)
BALET PAŘÍŽSKÉ OPERY
=========
ROMEO A JULIE
Choreografie: S. Waltz
Hudba: E. Berlioz
15. května 2012 v 19:30 (živě)
LA BAYADERE
Choreografie: Rudolf Nurejev
Hudba: Ludwig Minkus
záznam, datum dle nasazení kina
KRÁLOVSKÝ BALET, LONDÝN
=========
MARNÁ OPATRNOST
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: F. Herold
16. května 2012 ve 20:15 (živě)
KRÁLOVSKÝ BALET, BIRMINGHAM
=========
POPELKA
Choreografie: David Bintley
Hudba: Sergej Prokofjev
Záznam, datum dle nasazení kina
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Lukáš Slavický
Jen bych rád připomněl paní Benoniové, že první soubor, který zpracoval tento titul jako taneční představení v ČR, byl…Tramvaj do stanice Touha – Whisky, sex a kouř cigaret
před 18 dny
Jana Bohutínská
Díky za tenhle postoj. Je děsivé číst, že print vs. net je pořád klíčové téma. Podobným diskusím se už vlastně dost…Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií
před 24 dny
Gitta
Krásny článek. Ráda jsem si přečetla. Mistra jsem znala v letech šedesátych a sedmdesatych. Pracovala jsem pod nimna…Před 110 lety se narodil Boris Milec
před 27 dny
Roman Vašek
Milá Lucie,dovolím si na okraj tvé glosy "přihřát svou polívčičku". Máš pravdu a já se to pokusím doložit konkrétními…
Ucpaný systém
před 27 dny
Jakub
Kategorický imperativ je odporná záležitost. Je svazující a ponižující. Ohavné ničit tak něčí autonomii.Kněz…
Kant v hledišti
před 39 dny
Kata Zagorski
Ahoj Pepo,dík za odpoveď. Podobné zverstvá sa môžu veľmi ľahko odohrať aj v ČR, ale verím, že sa neodohrajú. Ja som…
Podpoříte s námi Manželství pro všechny?
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií