Sergej Polunin přiváží poprvé do Prahy inscenaci Satori, kterou uvede ve dnech 18. a 19. dubna 2019 ve Fóru Karlín. Na každé představení bude k dispozici 1100 vstupenek, které budou uvedeny do prodeje společností Ticketportal v pondělí 8. října v 10 hodin.
Sergej Polunin se narodil 20. listopadu 1989 v ukrajinském městě Cherson, odkud se rodina přestěhovala do Kyjeva. Veškeré rodinné finance byly investovány do taneční budoucnosti talentovaného Sergeje. Zatímco matka zůstala se synem, otec odjel jako manuální pracovník do Portugalska a babička jako ošetřovatelka do Řecka. Opět je spojil až Poluninův úspěch. Ve třinácti letech uspěl v konkurzu do Royal Ballet School v Londýně. Podle svých slov znal jen balet a spánek, tančil víc a lépe než všichni ostatní, takže se ve svých dvaceti letech stal nejmladším prvním tanečníkem.
Zároveň jeho zájem o balet pomalu upadal. Vzal mu dětství i pubertu a náhradou se mu stal alkohol, drogy a skandály. Dne 24. ledna 2012 londýnský Královský balet opustil. Zdůvodnil to slovy: „Umělec ve mně umřel.“
Vzkřísit mu ho o tři roky později pomohl fotograf a režisér David LaChapelle, který s ním natočil klip na píseň Take Me To Church irského zpěváka Hoziera. Video se stalo internetovým hitem a jméno Sergeje Polunina synonymem baletu.
Poluninův životní příběh zachytil režisér Steven Cantor v roce 2016 v dokumentárním snímku The Dancer. Ten byl v květnu loňského roku uveden i v Praze, v rámci dvou projekcí v Národním divadle, kde Polunin také krátce zatančil.
Zanedlouho bude mít české publikum možnost zhlédnout jeho celovečerní inscenaci Satori. První část večera nabídne jak ukázky klasického baletního repertoáru, tak moderní balet (např. i choreografii na píseň Take Me To Church). Druhá polovina večera bude patřit titulnímu dílu Satori, jehož choreografii vytvořil Sergei Polunin, režíroval jej Gabriel Marcel del Vecchio z Cirque du Soleil a scénu navrhl David LaChapelle.
Satori je japonský buddhistický termín pro „náhlé probuzení“ nebo „osvícení‘, kterých lze dosáhnout pouze prostřednictvím osobní zkušenosti. Satori je projevem intuitivního zážitku Sergeie Polunina, díky němuž znovu objevil lásku k tanci a význam tance ve svém životě. V průběhu této cesty shromáždil Polunin skupinu nadaných mezinárodních umělců, s nimiž spolupracoval na vytvoření tohoto dílo, které mělo světovou premiéru v londýnském Coliseu v prosinci 2017.
Zdroj: Tisková zpráva
Sergej Polunin uvede v Praze inscenaci Satori
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Nina Vangeli v rozhovoru s Miřenkou Čechovou: Každé tělo je genderově odlišné a zároveň univerzální
podcasty
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 3 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 3 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 3 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 3 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 17 dny
Mitko
líbil se nám tanec i ztvárněníaktuální příběh
dobře že tanci na špičkách
moderny máme dost
Tramvaj do stanice Touha – Setkání s žijící legendou
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří