Sergej Polunin přiváží poprvé do Prahy inscenaci Satori, kterou uvede ve dnech 18. a 19. dubna 2019 ve Fóru Karlín. Na každé představení bude k dispozici 1100 vstupenek, které budou uvedeny do prodeje společností Ticketportal v pondělí 8. října v 10 hodin.
Sergej Polunin se narodil 20. listopadu 1989 v ukrajinském městě Cherson, odkud se rodina přestěhovala do Kyjeva. Veškeré rodinné finance byly investovány do taneční budoucnosti talentovaného Sergeje. Zatímco matka zůstala se synem, otec odjel jako manuální pracovník do Portugalska a babička jako ošetřovatelka do Řecka. Opět je spojil až Poluninův úspěch. Ve třinácti letech uspěl v konkurzu do Royal Ballet School v Londýně. Podle svých slov znal jen balet a spánek, tančil víc a lépe než všichni ostatní, takže se ve svých dvaceti letech stal nejmladším prvním tanečníkem.
Zároveň jeho zájem o balet pomalu upadal. Vzal mu dětství i pubertu a náhradou se mu stal alkohol, drogy a skandály. Dne 24. ledna 2012 londýnský Královský balet opustil. Zdůvodnil to slovy: „Umělec ve mně umřel.“
Vzkřísit mu ho o tři roky později pomohl fotograf a režisér David LaChapelle, který s ním natočil klip na píseň Take Me To Church irského zpěváka Hoziera. Video se stalo internetovým hitem a jméno Sergeje Polunina synonymem baletu.
Poluninův životní příběh zachytil režisér Steven Cantor v roce 2016 v dokumentárním snímku The Dancer. Ten byl v květnu loňského roku uveden i v Praze, v rámci dvou projekcí v Národním divadle, kde Polunin také krátce zatančil.
Zanedlouho bude mít české publikum možnost zhlédnout jeho celovečerní inscenaci Satori. První část večera nabídne jak ukázky klasického baletního repertoáru, tak moderní balet (např. i choreografii na píseň Take Me To Church). Druhá polovina večera bude patřit titulnímu dílu Satori, jehož choreografii vytvořil Sergei Polunin, režíroval jej Gabriel Marcel del Vecchio z Cirque du Soleil a scénu navrhl David LaChapelle.
Satori je japonský buddhistický termín pro „náhlé probuzení“ nebo „osvícení‘, kterých lze dosáhnout pouze prostřednictvím osobní zkušenosti. Satori je projevem intuitivního zážitku Sergeie Polunina, díky němuž znovu objevil lásku k tanci a význam tance ve svém životě. V průběhu této cesty shromáždil Polunin skupinu nadaných mezinárodních umělců, s nimiž spolupracoval na vytvoření tohoto dílo, které mělo světovou premiéru v londýnském Coliseu v prosinci 2017.
Zdroj: Tisková zpráva
Sergej Polunin uvede v Praze inscenaci Satori
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr