Severočeské divadlo roztančí legendy populární hudby - The Beatles a The Doors

Druhá premiéra letošní sezóny roztančí Severočeské divadlo a uskuteční se v pátek 23. listopadu v 19.00 hodin, bude se jednat o taneční výpověď nejen jedné generace, která evokuje slavnou éru a věčné hity kapel The Beatles – The Doors. Titul s velkým ohlasem uvádělo před několika lety i ostravské divadlo, rovněž v choreografii a režii Igora Vejsady. Písně skupiny Beatles budou hrát živě The Boom alternovaní skupinou Formani Memory.Jsem velmi rád, že podruhé ožívají The Doors, The Beatles jsou pro mne osobně frekventovanější, ožívají u nás potřetí,“ říká choreograf Igor Vejsada. „Vedle The Beatles , které poslouchám celý život, jsou The Doors takříkajíc mou srdeční skupinou – vynikající hráči, z nichž každý mohl být excelentním sólistou. Takový Jimi Morrison byl i básníkem a je to cítit ve tvorbě skupiny The Doors. Mne to velmi „chytlo“ a jsem rád, že mohu po letech znovu vytáhnout tuto skupinu a právě v divadle v Ústí, kde nalézám velmi vhodné tanečníky pro role v The Doors. Pro mne je to citlivá věc, oslovuje mne a také tanečníky v ústeckém souboru a to je snad nejdůležitější, vždyť prostřednictvím tanečníků tak mé srdeční téma může oslovovat diváky. Klasika , se kterou přicházím během mé cesty divadlem pořád do těsného kontaktu je výsledkem filtru času směřujícího k nejdosažitelnější kvalitě. Kvalita je pak všeoslovující. Stejně tak se skupiny The Beatles a The Doors staly klasikou, jsou nejvyšší kvalitou a přelomem ve vývoji hudby jako takové. Ovlivnily symfonické orchestry a také klasickou hudbu. Poslouchá je dnes mnoho lidí po celém světě.

Igor Vejsada je osobností v baletním uměleckém světě dobře známou. Byl výrazným sólovým tanečníkem na své domovské scéně v Brně (dříve Janáčkovo a Mahenovo divadlo v Brně, dnes Národní divadlo Brno ). Sám pochází také z Brna. Jeho temperamentní a charismatické založení ho předurčovalo na role dramatické a emotivní jako např. Merkucio z Romea a Julie, Armen z Gajané, Šaman ze Svěcení jara, ale také na klasické, okořeněné humorem jako např. Puk z Noci svatojánské a role šašků v Labutím jezeře a v Popelce. Po této úspěšné a plodné části své taneční kariéry v Brně strávil dva roky v maďarském Györu u Ivana Markó, který zde navazoval choreograficky na svou éru sólového tanečníka u Maurice Béjárta - legendy francouzské i světové choreografie. Po dvou letech se vrátil do Brna, kde v baletu brněnského divadla založil soubor New Ballet Brno. Po roce přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli. Opět po dvou letech se stal tanečníkem v Mannheimu v Německu.
V roce 1996 se stal šéfem baletu v Ostravě v Národním divadle moravskoslezském. Na svém místě je aktivním choreografem i dramaturgem. Principem je přitažlivý repertoár, který udržuje rovnováhu mezi klasikou a současným tancem pro široký okruh diváků. Igor Vejsada zahrnuje do své činnosti umělecké taneční aktivity jednorázově a tematicky zaměřené, např. happeningy a také projekty určené postiženým lidem, které přímo zapojí do scénické taneční aktivity. Jeho choreografie mají široký žánrový záběr, např. Tance Rudolfa II., The Beatles, Bílé sny, The Doors, Coppélia, Eva, Requiem (Ant. Dvořák), Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků a Zázrak v tichu ad. Aktivně také jako choreograf spolupracuje s ostravskou operou i muzikálem. Je členem mezinárodní taneční asociace CID-UNESCO a zasedá v mezinárodních porotách. Zdroj: SDOB

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: