Severočeské divadlo roztančí legendy populární hudby - The Beatles a The Doors
Igor Vejsada je osobností v baletním uměleckém světě dobře známou. Byl výrazným sólovým tanečníkem na své domovské scéně v Brně (dříve Janáčkovo a Mahenovo divadlo v Brně, dnes Národní divadlo Brno ). Sám pochází také z Brna. Jeho temperamentní a charismatické založení ho předurčovalo na role dramatické a emotivní jako např. Merkucio z Romea a Julie, Armen z Gajané, Šaman ze Svěcení jara, ale také na klasické, okořeněné humorem jako např. Puk z Noci svatojánské a role šašků v Labutím jezeře a v Popelce. Po této úspěšné a plodné části své taneční kariéry v Brně strávil dva roky v maďarském Györu u Ivana Markó, který zde navazoval choreograficky na svou éru sólového tanečníka u Maurice Béjárta - legendy francouzské i světové choreografie. Po dvou letech se vrátil do Brna, kde v baletu brněnského divadla založil soubor New Ballet Brno. Po roce přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli. Opět po dvou letech se stal tanečníkem v Mannheimu v Německu.
V roce 1996 se stal šéfem baletu v Ostravě v Národním divadle moravskoslezském. Na svém místě je aktivním choreografem i dramaturgem. Principem je přitažlivý repertoár, který udržuje rovnováhu mezi klasikou a současným tancem pro široký okruh diváků. Igor Vejsada zahrnuje do své činnosti umělecké taneční aktivity jednorázově a tematicky zaměřené, např. happeningy a také projekty určené postiženým lidem, které přímo zapojí do scénické taneční aktivity. Jeho choreografie mají široký žánrový záběr, např. Tance Rudolfa II., The Beatles, Bílé sny, The Doors, Coppélia, Eva, Requiem (Ant. Dvořák), Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků a Zázrak v tichu ad. Aktivně také jako choreograf spolupracuje s ostravskou operou i muzikálem. Je členem mezinárodní taneční asociace CID-UNESCO a zasedá v mezinárodních porotách. Zdroj: SDOB