Skončily divadelní festivaly Za dveřmi a Nultý bod

Skončily divadelní festivaly Za dveřmi a Nultý bod

Skončily divadelní festivaly Za dveřmi a Nultý bod

O víkendu skončil program dvou tradičních pražských divadelních festivalů – Mezinárodního festivalu pouličního divadla Za dveřmi a Mezinárodního festivalu fyzického a tanečního divadla Nultý bod. Společně nabídly během týdenního programu přes dvacítku představení z České republiky i z Evropy včetně dvou světových premiér. „Těší nás, že pouliční divadlo v Praze funguje a stále přináší zážitky a setkání na místa, kde se lidé v běžném životě spíše míjejí,“ komentuje patnácti tisícovou návštěvnost na Václavském náměstí ředitel festivalu Za dveřmi Jakub Vedral. Na festivalu Za dveřmi mohli Pražané i zahraniční návštěvníci města zhlédnout například proslavený polský soubor Teatr Biuro Podrózy s představením Carmen funebre či nezadržitelného komika Adriana Schvarzsteina.
Organizátoři oproti původnímu plánu přidali na program další tři představení pouličního umělce, hudebníka a performera Erica Tarantolu z Francie. „Erica jsme potkali na začátku měsíce na festivalu Ana Desetnica v slovinském Mariboru a tak jsme si ho zamilovali, že okamžitě dostal nabídku přijet i do Prahy,“ vysvětluje jedna z organizátorek festivalu Michaela Holbíková obohacení programu.
Festival Nultý bod zahájil týdenní program světovou premiérou Miřenky Čechové & Tantehorse, která přinesla na jeviště Divadla v Celetné téma transgenderu a pohlaví. „Festival Nultý bod se vlastně tematicky velmi zaobíral letos hranicemi –  transgederu či fetiše v představení 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze či hranicemi v podobě stále tabuizovaného tématu Sudet a odsunu tamějších Němců v představení Divadla Continuo: Sousedi,“ vysvětluje dramaturgii festivalu jeho umělecký šéf Petr Boháč. Ve světové premiéře uvedl Nultý bod rovněž představení německé performerky Juschky Weigel: Juschka 3D, které vzniklo speciálně pro festival.
Dobré kritické ohlasy na uvedená představení Miřenky Čechové & Tantehorse: S/he Is Nancy Joe a Spitfire Company: 13. měsíc / Requiem za Bruna Schulze potvrzuje i fakt, že všechna byla vyprodána. Obě dvě představení se vrátí do Prahy hned na přelomu září a října tohoto roku. Zdroj: Za dveřmi a Nultý bod

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: