Soubor Akoreacro uzavře zahraniční program sezony nového cirkusu Plzně 2015
zprávy
„Představení Klaxon se odehrává v atmosféře, kde se obyčejné věci proměňují ve věci magické, kde se nelze divit, když se piano pomátne, krotitel dá zvířatům svobodu, kde zvuk překypuje údernou energií. Představení kombinuje časem prověřené techniky cirkusového řemesla se soudobými přístupy a výzvami. Precizní akrobacie se mísí s neobvyklou invencí, fantazie se prolíná s realitou. Jde o alchymii hudby a akrobacie. Za doprovodu původní hudby plné vypointovaných kontrastů se všichni diváci vydávají na nepravděpodobné putování, kde fantazie a realita umělcova života jsou jedno a totéž,“ říkají organizátoři představení.
„Nejde o žádný složitý příběh, jedinou jednotící linkou je zápletka, kdy se náš principál snaží odehrát koncert a ono se mu to celé nějak hatí. Ztrácí se klavír, muzikanti místo hraní létají vzduchem… Hodně si zakládáme na živé muzice a snažíme se, aby nebylo moc poznat, kdo je muzikant a kdo akrobat, ostatně ono se to všechno prolíná,“ nastiňuje Claire Aldaya, jedna ze členek souboru.
„Akrobacie je tajemstvím úspěchu představení Klaxon. Je tak neotřelá a neočekávaná, přirozeně plyne z kolektivních scén a navíc je divákům dopřáno nechat se v pravidelných intervalech ukolébat, aby je akrobatická bravura vždy znovu, a o to víc, překvapila,“ napsala v recenzi představení Anne-Christine Tinel. „Jedna scéna střídá druhou ve frenetickém rytmu, od začátku do konce bez jediné prodlevy, člověk aby vůbec stihl otáčet hlavou za vší tou krásou. Dech se tají, člověk se třese, zažívá okamžiky změněného vědomí, opilý radostí se potácí mezi úsměvy a hlasitým smíchem, které se nekontrolovaně derou na povrch, jako tomu jindy bývá u slz,“ popsal představení belgický časopis L'Echo.
Akoreacro žije novým cirkusem již téměř patnáct let. Název souboru nic konkrétního neznamená, ale najdeme tu narážky na pojmy jako accord (akord), corps (tělo) nebo accro (akrobat). Právě tato tři slova jsou podstatou celé jejich filosofie a umělecké tvorby. Oproti tomu jednoduchý název představení Klaxon zvolili umělci proto, že mu rozumí lidé na celém světě. „Zvuk klaxonu se rozezní v okamžiku, kdy Vás někdo hodně naštve, nebo chceme pozdravit někoho, koho máme rádi. Prostě je to takové zvukové vyjádření exploze emocí. A právě tak bychom chtěli, aby fungovalo i naše představení. Jako exploze emocí,“ dodává Claire z Akoreacro. „Jsme patřičně hrdi na to, že nás Petr Forman pozval do Plzně, navíc v době, kdy je Evropským hlavním městem kultury, už se tam moc těšíme,“ uzavírá za celý soubor. Sezonu nového cirkusu Plzně 2015 uzavře 3. a 4. prosince 2015 v Novém divadle náš soubor Cirk La Putyka se svým představením La Putyka.
Vstupenky za 490 Kč (studenti, děti, senioři, ZTP - 245 Kč) jsou k dostání v předprodejních sítích Plzeňská vstupenka a Eventim, osobně v Meeting pointu na náměstí Republiky či v infocentru.
Akoreacro: Klaxon - trailer: https://vimeo.com/79308329
Více informací na www.plzen2015.cz
Zdroj: ArtsMarketing.CZ
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr