Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem
zprávy
V dalších měsících jsou plánována setkání s Evou Kröschlovou, etnochoreologem Karlem Pavlištíkem, scénografem Josefem Jelínkem, vzpomínkové večery na mima Jiřího Kaftana a tanečníka Vladimíra Nečase a mnoho dalšího.
Richard Weber se narodil 8. února 1932 v Praze. V roce 1950 absolvoval odbornou maskérskou a vlásenkářskou školu a začal pracovat ve filmových ateliérech na Barrandově a v Československé televizi. Od roku 1956 se ale začal intenzívně, byť z počátku amatérsky věnovat pantomimě. Zároveň započal se studiem režie na pražském DAMU. V roce 1958 se stal zakládajícím členem Pantomimy Na zábradlí, kde z počátku působil i jako provozní ředitel. Za sedmnáct plodných led zde sehrál mnoho rolí v dnes již legendárních inscenacích. Jeho angažmá v divadle Na zábradlí skončilo v roce 1975, kdy emigroval do Švýcarska.
Ve Švýcarsku působil ve Versciu jako pedagog v prestižní Scuola Teatro Dimitri a režisér v Compagnia Teatro Dimitri, kde se na řadě inscenací podílel také autorsky. Jako mim byl velmi dynamický, jeho jevištní charaktery měly hodně ironickou, někdy i potměšilou povahu. Pěti epizodními rolemi se začlenil do českého filmu (na několika se podílel také jako maskér): žlutý manžel (Až přijde kocour, 1963), člen pantomimických skupin (Neděle ve všední den, 1962; Bylo čtvrt a bude půl, 1968), dekadentní mladík (Nevěsta, 1970) a naposledy jako kouzelník Richard v Sísově hudebním snímku Hudba kolonád (1975). Jeho portrét zachytil Otakar Brůna v knize Největší pieroti (1998). V 90. Letech uváděl s Dimitrim divadelně cirkusový pořad Čtyřikrát varieté, pohostinsky působil také v Schauspielhausu v Curychu, kde uvedl hru Boulevard du Temple, ke které napsal vlastní libreto. Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Jiří Kylián dnes obdržel Řád Bílého lva
zprávy -
Zdeněk Prokeš o tanci za katrem: Vězňů jsem se na nic neptal, pracovali jsme jako na sále
podcasty -
Slunečník, Měsíčník a Větrník s humorem a bláznivou nadsázkou
recenze -
Temporary Collective přichází s novým formátem, ve kterém nechá prožít tanec i své publikum
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Helena Kazárová
Detaily o sporu Nikolské s Remislavským lze najít v mé diplomové práci na AMU z roku 1983 "Balet Národního divadla v…Před 120 lety se narodila Jelizaveta Nikolská, femme fatale nejen československého tance
před 40 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 40 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 42 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 42 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?