Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem
zprávy
V dalších měsících jsou plánována setkání s Evou Kröschlovou, etnochoreologem Karlem Pavlištíkem, scénografem Josefem Jelínkem, vzpomínkové večery na mima Jiřího Kaftana a tanečníka Vladimíra Nečase a mnoho dalšího.
Richard Weber se narodil 8. února 1932 v Praze. V roce 1950 absolvoval odbornou maskérskou a vlásenkářskou školu a začal pracovat ve filmových ateliérech na Barrandově a v Československé televizi. Od roku 1956 se ale začal intenzívně, byť z počátku amatérsky věnovat pantomimě. Zároveň započal se studiem režie na pražském DAMU. V roce 1958 se stal zakládajícím členem Pantomimy Na zábradlí, kde z počátku působil i jako provozní ředitel. Za sedmnáct plodných led zde sehrál mnoho rolí v dnes již legendárních inscenacích. Jeho angažmá v divadle Na zábradlí skončilo v roce 1975, kdy emigroval do Švýcarska.
Ve Švýcarsku působil ve Versciu jako pedagog v prestižní Scuola Teatro Dimitri a režisér v Compagnia Teatro Dimitri, kde se na řadě inscenací podílel také autorsky. Jako mim byl velmi dynamický, jeho jevištní charaktery měly hodně ironickou, někdy i potměšilou povahu. Pěti epizodními rolemi se začlenil do českého filmu (na několika se podílel také jako maskér): žlutý manžel (Až přijde kocour, 1963), člen pantomimických skupin (Neděle ve všední den, 1962; Bylo čtvrt a bude půl, 1968), dekadentní mladík (Nevěsta, 1970) a naposledy jako kouzelník Richard v Sísově hudebním snímku Hudba kolonád (1975). Jeho portrét zachytil Otakar Brůna v knize Největší pieroti (1998). V 90. Letech uváděl s Dimitrim divadelně cirkusový pořad Čtyřikrát varieté, pohostinsky působil také v Schauspielhausu v Curychu, kde uvedl hru Boulevard du Temple, ke které napsal vlastní libreto. Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí