Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem

Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem

Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem

I v letošním roce se budou na půdě pražské HAMU konat cyklus Stopy v písku, tedy setkávání s významnými umělci z oblasti tance a pohybového divadla a vzpomínkové programy. Setkání, přibližně jednou za měsíc, se budou konat od 17. 00 hodin, ve velké studovně knihovny HAMU (Malostranské nám. 13, Praha 1). Cyklus Stopy v písku organizuje již třetím rokem Kyliánovo taneční centrum a knihovna v Praze. První letošní setkání se uskuteční 28. ledna a jeho hlavním aktérem bude mim, režisér, libretista a pedagog Richard Weber.
V dalších měsících jsou plánována setkání s Evou Kröschlovou, etnochoreologem Karlem Pavlištíkem, scénografem Josefem Jelínkem, vzpomínkové večery na mima Jiřího Kaftana a tanečníka Vladimíra Nečase a mnoho dalšího.
Richard Weber se narodil 8. února 1932 v Praze. V roce 1950 absolvoval odbornou maskérskou a vlásenkářskou školu a začal pracovat ve filmových ateliérech na Barrandově a v Československé televizi. Od roku 1956 se ale začal intenzívně, byť z počátku amatérsky věnovat pantomimě. Zároveň započal se studiem režie na pražském DAMU. V roce 1958 se stal zakládajícím členem Pantomimy Na zábradlí, kde z počátku působil i jako provozní ředitel. Za sedmnáct plodných led zde sehrál mnoho rolí v dnes již legendárních inscenacích. Jeho angažmá v divadle Na zábradlí skončilo v roce 1975, kdy emigroval do Švýcarska.
Ve Švýcarsku působil ve Versciu jako pedagog v prestižní Scuola Teatro Dimitri a režisér v Compagnia Teatro Dimitri, kde se na řadě inscenací podílel také autorsky. Jako mim byl velmi dynamický, jeho jevištní charaktery měly hodně ironickou, někdy i potměšilou povahu. Pěti epizodními rolemi se začlenil do českého filmu (na několika se podílel také jako maskér): žlutý manžel (Až přijde kocour, 1963), člen pantomimických skupin (Neděle ve všední den, 1962; Bylo čtvrt a bude půl, 1968), dekadentní mladík (Nevěsta, 1970) a naposledy jako kouzelník Richard v Sísově hudebním snímku Hudba kolonád (1975). Jeho portrét zachytil Otakar Brůna v knize Největší pieroti (1998). V 90. Letech uváděl s Dimitrim divadelně cirkusový pořad Čtyřikrát varieté, pohostinsky působil také v Schauspielhausu v Curychu, kde uvedl hru Boulevard du Temple, ke které napsal vlastní libreto. Zdroj: HAMU

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: