Strindbergova Slečna Julie jako balet
zprávy
„Pro Malou scénu DJKT si Libor Vaculík vybral neotřelou předlohu a rozhodl se provést zdánlivě nemožné, totiž převést do taneční podoby Strindbergovu Slečnu Julii. Dílo, které se v době svého vzniku, tedy v roce 1888, stalo manifestem nového směru, naturalismu. Příběh milostného vzplanutí urozené slečny a jejího sluhy končící sebevraždou hlavní hrdinky, byl ve své době považován za velmi kontroverzní,“ vysvětlují zástupci DJKT.
„Převedení tohoto dramatu do taneční podoby je pro mne, jako pro tvůrce, obrovskou výzvou! Samotný děj se dá krásně zhustit, ale spíš než na popisné vyprávění se soustředím na psychologii postav,“ prozrazuje choreograf, který si k dokreslení příběhu vybral hudbu lotyšského skladatele Pēterise Vaskse, z jehož skladeb vytváří Petr Malásek hudební koláž. „Jeho hudba je nesmírně citová, intimní a výbušná. Myslím, že spojení soudobé klasické hudby výborně funguje s vizuální podobou inscenace, která ctí dobu vzniku díla,“ vysvětluje.
V titulní roli Slečny Julie se představí Jarmila Dycková, roli kuchařky Kristiny alternují Kristýna Piechaczková a Kristýna Potužníková, Jeana tančí hostující Marek Lhotský, v menší roli hraběte účinkuje tanečník Jiří Žalud. „Od začátku mi bylo jasné, že Slečnou Julií bude Jarmila Dycková, je tvárná, umí dobře dělat klasiku i můj styl. Představitele sluhy Jeana jsem hledal tak, aby typově odpovídal roli a aby dobře vypadal,“ říká Libor Vaculík.
Zdroj: DJKT
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 8 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze