Studio ALTA v roce 2015 přináší cyklus tanečních workshopů MYSLET TANCEM
zprávy
„Každý tanečník má specifický způsob tance – pohybový kód, který ho charakterizuje a stává se tak jeho nebo jejím podpisem.“
Workshop se zaměřuje na odvedení tanečníků od jejich pohybových kódů, aby našli různé formy pohybu a vytváření tanečního materiálu, který by bez těchto pravidel neobjevili. Andrej bude používat jednoduché fyzické překážky, které budou tanečníky nutit k novým a různým směrům a způsobům myšlení o tom, jak používat své tělo v pohybu.
Druhá polovina workshopu bude pokračovat zkoumáním repertoáru Akram Khan Company. Tanečníci tak dostanou příležitost použít prostředky a principy, které se naučili v první polovině workshopu. Zároveň získají zkušenost s precizností, rychlostí a čistotou pohybu v jednom z nejlepších představení Akram Khan Company KAASH.
Andrej Petrovič se narodil v Bojnicích a vystudoval taneční konzervatoř v Banské Bystrici. Poté začal spolupracovat s divadlem Štúdio tanca. Je spoluzakladatelem profesionálního tanečního souboru Dajv. Spolupracoval s Editta Braun Company v Salzburgu, Fatou Traore v Bruselu a s pohybovým divadlem Giorgio Barberio Corsetti and Fatore Kappa v Římě. Později absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, obor pedagogika tance. Pracoval s Jean Abreu Dance Company v Londýně a s Jaroslavem Viňarským v Praze, v roce 2007 nastoupil do Akram Khan Company. Andrej také vytvořil několik vlastních choreografií pro Sadlers Wells Theatre v Londýně, Slovenské národní divadlo, Městský balet Kecskemet a pro National Youth Dance Company.
7. 2.–8. 2. 2015 / Dora Hoštová
Dvoudenní workshop pro všechny taneční nadšence se skvělou tanečnicí a pedagožkou Dorou Hoštovou, vycházející z improvizačních technik a metody Duncan. Vhodné i pro matky s dětmi – hlídání dětí a program pro děti od 3 let v sobotu zajištěn!
V posledních letech se Dora Hoštová věnuje především pedagogické činnosti. Jako choreografka na sebe upoutala pozornost sólovými kreacemi – Arkánum (dílo bylo nominováno na Cenu SAZKY v roce 2007), Na Bidýlku nebo Tore. Absolvovala Konzervatoř Duncan centre, kde od roku 2001 působí jako pedagog. Svoje dynamické interpretační kvality uplatnila ve spolupráci s domácími i zahraničními choreografy např. s Benem Bergmansem, Petrou Hauerovou (Carmina Burana, Statní opera Praha), Petrem Tycem (Don Giovanni, Státní opera Praha), Istvanem Juhosem (Vibrations) a Chiarou Girolomini (Zero Orizzontale), Michal Záhora (Resonance). V roce 2006 získala vedle ocenění na mezinárodní choreografické soutěži Masdanza i 1. místo v mezinárodní choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové. Jako interpretka a pedagog spolupracovala na ojedinělém umělecko-pedagogickém projektu Špalíček (2009), v němž tančilo na hudbu Bohuslava Martinů a v choreografii Evy Blažíčkové více než sto dětí ze základních pražských škol. Jejím posledním inscenačním počinem je Proces (prosinec 2014).
2. 3.–7. 3. 2015 / ImproEvents Prague / Julyen Hamilton
Šest hodin tance každý den, přednáška, video prezentace a na závěr sólové představení Julyena Hamiltona, tanečníka, choreografa a učitele. Julyen Hamilton se tanci věnuje více než čtyřicet let. Narodil se ve Velké Británii. Dlouhou dobu žil a tvořil v Holandsku, nyní je jeho domovem sever Španělska. Taneční vzdělání získal v sedmdesátých letech v Londýně, kde jeho vnímání tanečního umění ovlivnila v té době nastupující vlna taneční postmoderny. Ve skupinové i sólové tvorbě se převážně věnuje improvizovanému tanečnímu divadlu v duchu postmoderních pravidel. Divadlo vnímá jako přítomné místo transformace, vhledu a porozumění, v kterém jsou tanečníci, herci, hudebníci či světelní designéři vedeni ke komponování v bezprostředním okamžiku. Improvizace je propracovaná a vytříbená dovednost, která umělci nabízí možnost nalezení a hlubšího zúročení vlastního tvůrčího materiálu. Více informací o tvorbě Julyena Hamiltona na http://www.julyenhamilton.com/
27. 4.–3. 5. 2015 / Karen Foss
Workshop s norskou choreografkou a jejími tanečníky Martinou Hajdylou Lacovou a Danielem Račkem zaměřený na dramaturgii a transformaci společensky angažovaných témat do pohybového jazyka je určen všem se zájmem o pohybové divadlo – tanečníkům, divadelníkům, dramaturgům, režisérům a všem se zájmem o pohyb a jeho výzkum.
Klasické i moderní taneční vzdělání získala Karen Foss na Norwegian Opera Ballet school, Royal Winnipeg Ballet a na workshopech a odborných stážích v Norsku I v zahraničí. Pracovala na nezávislé scéně, ale i pro Národní balet, Norskou televizi či soubor Carte Blanche. Během své kariéry spolupracovala s takovými umělci, jakými jsou Lise Ferner, Lise Eger, Kjetil Skøien, Kjersti Alveberg, Ingun Bjørnsgaard, Ina Christel Johannessen, Min Tanaka či Øyvind Jørgensen.
V letech 1997 – 2011 pracovala jako umělecká ředitelka souboru Carte Blanche. V roce 2008 získala celoživotní grant “G.I.” poskytovaný norskou vládou. Dnes působí jako pedagog na University College v Bergenu a vede vlastní produkční jednotku Karen Foss Quiet Works, která existuje od roku 2001. V letech 2005 a 2007–2009 spolupracovala s českým souborem NANOHACH. Jako tvůrce vyhledává technicky zručné tanečníky, kteří se nebojí riskovat.
20. 6.–21. 6. 2015 / TANEC PRAHA 2015 / Nicole Mossoux a Patrick Bonté
Intenzivní dvoudenní workshop se zkušenými belgickými tvůrci na téma taneční divadlo – realita a představa, improvizace a dramaturgie – proběhne u příležitosti uvedení jejich projektu Histoire de l’imposture 22. a 23. 6. 2015 na festivalu TANEC PRAHA 2015. Workshop je určen profesionálním tanečníkům a performerům.
Od počátku své spolupráce v roce 1985 vytváří Nicole Mossoux a Patrick Bonté díla specifická překračováním hranice mezi tancem a divadlem. Během práce na konkrétních tématech, která nacházejí vyjádření v pohybu, spojují tyto dva umělecké žánry do jednoho vyjadřovacího jazyka. Atmosféra jejich prací bývá velmi působivá, zároveň však divákům ponechává dostatek prostoru k vlastní interpretaci emocí, které v nich dané představení vyvolá. Díla Nicole Mossoux a Patricka Bontého již byla uvedena přibližně ve čtyřiceti zemích světa.
Patrick Bonté studoval filozofii, humanitní vědy a herectví. Působil jako režisér a dramaturg. Jeho touha zkoumat témata týkající se záhady přítomnosti skrze divadlo ho přivedla k výzkumu tvorby jazyka bez textově-narativní stránky, realismu a psychologie. Patrick Bonté je v současnosti uměleckým ředitelem Les Brigittines (Centra současného pohybového umění města Brusel).
Po studiu klasického tance a absolvování Mudra, školy Maurice Béjarta, přehodnotila Nicole Mossoux, díky vizuálnímu umění, práci s neprofesionálními tanečníky a zkoumání technik jakými jsou Eutony a Tai-chi, vše, čemu se do té doby naučila. Společně s Patrickem Bonté založila tanečně-divadelní soubor Mossoux-Bonté. Od roku 1999 vede vedle workshopů pro profesionální tanečníky se zaměřením na vztahy mezi pohybem a přítomností, pohybem a objekty a pohybem a kostýmem rovněž workshopy pro děti postižené autismem a dalšími psychickými poruchami. Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance