
„Každý tanečník má specifický způsob tance – pohybový kód, který ho charakterizuje a stává se tak jeho nebo jejím podpisem.“
Workshop se zaměřuje na odvedení tanečníků od jejich pohybových kódů, aby našli různé formy pohybu a vytváření tanečního materiálu, který by bez těchto pravidel neobjevili. Andrej bude používat jednoduché fyzické překážky, které budou tanečníky nutit k novým a různým směrům a způsobům myšlení o tom, jak používat své tělo v pohybu.
Druhá polovina workshopu bude pokračovat zkoumáním repertoáru Akram Khan Company. Tanečníci tak dostanou příležitost použít prostředky a principy, které se naučili v první polovině workshopu. Zároveň získají zkušenost s precizností, rychlostí a čistotou pohybu v jednom z nejlepších představení Akram Khan Company KAASH.
Andrej Petrovič se narodil v Bojnicích a vystudoval taneční konzervatoř v Banské Bystrici. Poté začal spolupracovat s divadlem Štúdio tanca. Je spoluzakladatelem profesionálního tanečního souboru Dajv. Spolupracoval s Editta Braun Company v Salzburgu, Fatou Traore v Bruselu a s pohybovým divadlem Giorgio Barberio Corsetti and Fatore Kappa v Římě. Později absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, obor pedagogika tance. Pracoval s Jean Abreu Dance Company v Londýně a s Jaroslavem Viňarským v Praze, v roce 2007 nastoupil do Akram Khan Company. Andrej také vytvořil několik vlastních choreografií pro Sadlers Wells Theatre v Londýně, Slovenské národní divadlo, Městský balet Kecskemet a pro National Youth Dance Company.

Dvoudenní workshop pro všechny taneční nadšence se skvělou tanečnicí a pedagožkou Dorou Hoštovou, vycházející z improvizačních technik a metody Duncan. Vhodné i pro matky s dětmi – hlídání dětí a program pro děti od 3 let v sobotu zajištěn!
V posledních letech se Dora Hoštová věnuje především pedagogické činnosti. Jako choreografka na sebe upoutala pozornost sólovými kreacemi – Arkánum (dílo bylo nominováno na Cenu SAZKY v roce 2007), Na Bidýlku nebo Tore. Absolvovala Konzervatoř Duncan centre, kde od roku 2001 působí jako pedagog. Svoje dynamické interpretační kvality uplatnila ve spolupráci s domácími i zahraničními choreografy např. s Benem Bergmansem, Petrou Hauerovou (Carmina Burana, Statní opera Praha), Petrem Tycem (Don Giovanni, Státní opera Praha), Istvanem Juhosem (Vibrations) a Chiarou Girolomini (Zero Orizzontale), Michal Záhora (Resonance). V roce 2006 získala vedle ocenění na mezinárodní choreografické soutěži Masdanza i 1. místo v mezinárodní choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové. Jako interpretka a pedagog spolupracovala na ojedinělém umělecko-pedagogickém projektu Špalíček (2009), v němž tančilo na hudbu Bohuslava Martinů a v choreografii Evy Blažíčkové více než sto dětí ze základních pražských škol. Jejím posledním inscenačním počinem je Proces (prosinec 2014).
2. 3.–7. 3. 2015 / ImproEvents Prague / Julyen Hamilton
Šest hodin tance každý den, přednáška, video prezentace a na závěr sólové představení Julyena Hamiltona, tanečníka, choreografa a učitele. Julyen Hamilton se tanci věnuje více než čtyřicet let. Narodil se ve Velké Británii. Dlouhou dobu žil a tvořil v Holandsku, nyní je jeho domovem sever Španělska. Taneční vzdělání získal v sedmdesátých letech v Londýně, kde jeho vnímání

27. 4.–3. 5. 2015 / Karen Foss
Workshop s norskou choreografkou a jejími tanečníky Martinou Hajdylou Lacovou a Danielem Račkem zaměřený na dramaturgii a transformaci společensky angažovaných témat do pohybového jazyka je určen všem se zájmem o pohybové divadlo – tanečníkům, divadelníkům, dramaturgům, režisérům a všem se zájmem o pohyb a jeho výzkum.
Klasické i moderní taneční vzdělání získala Karen Foss na Norwegian Opera Ballet school, Royal Winnipeg Ballet a na workshopech a odborných stážích v Norsku I v zahraničí. Pracovala na nezávislé scéně, ale i pro Národní balet, Norskou televizi či soubor Carte Blanche. Během své kariéry spolupracovala s takovými umělci, jakými jsou Lise Ferner, Lise Eger, Kjetil Skøien, Kjersti Alveberg, Ingun Bjørnsgaard, Ina Christel Johannessen, Min Tanaka či Øyvind Jørgensen.
V letech 1997 – 2011 pracovala jako umělecká ředitelka souboru Carte Blanche. V roce 2008 získala celoživotní grant “G.I.” poskytovaný norskou vládou. Dnes působí jako pedagog na University College v Bergenu a vede vlastní produkční jednotku Karen Foss Quiet Works, která existuje od roku 2001. V letech 2005 a 2007–2009 spolupracovala s českým souborem NANOHACH. Jako tvůrce vyhledává technicky zručné tanečníky, kteří se nebojí riskovat.

Intenzivní dvoudenní workshop se zkušenými belgickými tvůrci na téma taneční divadlo – realita a představa, improvizace a dramaturgie – proběhne u příležitosti uvedení jejich projektu Histoire de l’imposture 22. a 23. 6. 2015 na festivalu TANEC PRAHA 2015. Workshop je určen profesionálním tanečníkům a performerům.
Od počátku své spolupráce v roce 1985 vytváří Nicole Mossoux a Patrick Bonté díla specifická překračováním hranice mezi tancem a divadlem. Během práce na konkrétních tématech, která nacházejí vyjádření v pohybu, spojují tyto dva umělecké žánry do jednoho vyjadřovacího jazyka. Atmosféra jejich prací bývá velmi působivá, zároveň však divákům ponechává dostatek prostoru k vlastní interpretaci emocí, které v nich dané představení vyvolá. Díla Nicole Mossoux a Patricka Bontého již byla uvedena přibližně ve čtyřiceti zemích světa.
Patrick Bonté studoval filozofii, humanitní vědy a herectví. Působil jako režisér a dramaturg. Jeho touha zkoumat témata týkající se záhady přítomnosti skrze divadlo ho přivedla k výzkumu tvorby jazyka bez textově-narativní stránky, realismu a psychologie. Patrick Bonté je v současnosti uměleckým ředitelem Les Brigittines (Centra současného pohybového umění města Brusel).
Po studiu klasického tance a absolvování Mudra, školy Maurice Béjarta, přehodnotila Nicole Mossoux, díky vizuálnímu umění, práci s neprofesionálními tanečníky a zkoumání technik jakými jsou Eutony a Tai-chi, vše, čemu se do té doby naučila. Společně s Patrickem Bonté založila tanečně-divadelní soubor Mossoux-Bonté. Od roku 1999 vede vedle workshopů pro profesionální tanečníky se zaměřením na vztahy mezi pohybem a přítomností, pohybem a objekty a pohybem a kostýmem rovněž workshopy pro děti postižené autismem a dalšími psychickými poruchami. Zdroj: Studio ALTA
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky