Světlý pramen – humorná parodie na socialistický realismus v dalším baletním přenosu
zprávy
Balet má triviální komediální děj, odehrávající se na ruském kolchozu, ideální námět pro parodii socialistického realismu a kolektivního úsilí dělníků o lepší zítřky – styl humoru, pro který má český divák obzvláště velké pochopení. Šostakovič ukryl do partitury mnoho „prohnilých západních formalistických“ hudebních referencí jako tango, polka nebo charleston. Původní choreografie Fjodora Lopuchova se nedochovala, Alexej Ratmanskij tak na originální libreto a hudbu vytvořil novou. V hlavních rolích se představí heroické hvězdy Bolšoje v novém, komediálním světle: Světlana Luňkina, Ruslan Skvorcov, Maria Alexandrova a Michail Lobuchin.
Alexej Ratmanskij patří k dnešním nejúspěšnějším choreografům. Zřejmě i zásluhou ohlasu na Světlý pramen se stal ředitelem Bolšoj baletu (2004–2008). Světlý pramen mu rovněž vysloužil cenu kritiků National Dance Award (2006). Alexej Ratmanskij v sobě spojuje dokonalou znalost tradice ruského baletu se západní zkušeností. Je držitelem baletního „oskara“ – Benois de la Danse (2005) za choreografii Anny Kareniny. Získal rovněž nejvyšší uměleckou cenu v Rusku - Zlatou masku (2007) za choregrafii Jeu de Cartes pro Bolšoj balet. Od roku 2009 působí jako rezidentní choreograf ABT – American Ballet Theatre v New Yorku.
Česká kina participující na přenosu Světlého pramene:
Praha, kino Světozor, www.kinosvetozor.cz
Ostrava, Dům kultury: www.dkmoas.cz
Zlín, Velké kino: www.velkekino.cz
Olomouc, kino Metropol: www.kinometropol.cz
Jablonec nad Nisou, kino Radnice: www.kinajablonec.cz
Třeboň, Kino Světozor: www.kinotrebon.cz
PROGRAM SEZÓNY 2011/2012 PROJEKTU BALET V KINĚ
BALET PAŘÍŽSKÉ OPERY
=================
ROMEO A JULIE
Choreografie: S. Waltz
Hudba: H. Berlioz
15. května 2012 v 19:15 (živě)
BOLŠOJ BALET
=========
RAYMONDA
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: A. Glazunov
24. června 2012 v 16:45 (živě)
KRÁLOVSKÝ BALET, LONDÝN
===================
MARNÁ OPATRNOST
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: F. Herold
16. května 2012 ve 20:15 (živě)
LA BAYADERE
Choreografie: Rudolf Nurejev
Hudba: Ludwig Minkus
DCP záznam
Datum dle nasazení kina
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?