Synchronicity - derniéra choreografie Michala Záhory a souboru NANOHACH
zprávy
Michal Záhora je tanečníkem, choreografem a pedagogem. Jako tanečník získal široké zkušenosti v zahraničních angažmá tanečních souborů (soubor Roberta Zapally /Itálie/, národní soubor Carte Blanche /Norsko/, Scottish Dance Theatre /V. Británie/) a také při spolupráci s mnoha zahraničními choreografy. Od roku 2005 je členem české skupiny NANOHACH v rámci které vytvořil ještě představení Resonance. Oba projekty byly prezentovány s úspěchem u diváků i kritiky nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Michal Záhora je od roku 2009 ředitelem Konzervatoře Duncan centre a v tomto roce je jedním z členů mezinárodní poroty festivalu Česká taneční platforma.
Soubor NANOHACH založilo v roce 2004 několik absolventů Konzervatoře Duncan centre. Jejich cílem platným dodnes bylo vytvořit platformu pro realizaci tanečně-divadelních projektů na vysoké profesionální úrovni a tvůrčím způsobem úzce spolupracovat se zahraničními choreografy a uměleckými subjekty. Soubor působí v posledních letech především v pražském divadle Ponec a v holešovickém Studiu ALT@ – Hala 30. Velmi často vstupují NANOHACH do veřejného prostoru (České Centrum Praha, Společnost F. Kafky, kino Aero, Botanická zahrada, metro Florenc a další pražské exteriéry, galerie, nádražní budovy a tovární haly). Výběr z projektů: Portrét (ch.: I. M. Popovici /RO/, Cena SAZKY 2007 za „objev v tanci“ a Cena za interpretaci 2007), -gracerunners- (ch.: K. Foss /NO/), Resonance (ch.: M. Záhora), Miluj mě (ch.: N. Charnock /UK/), Zločin a trest – pohybová skoroopera (r.: J. Komárek, Cena za nejlepší light design 2010), Kdo je Annik? (ch.: P. Fornayová /SK/), Brut (ch.: Fabrice Ramalingom /FR/). Soubor mnohokrát vystupoval také v zahraničí (Anglie, Argentina, Francie, Irsko, Izrael, Maďarsko, Německo, Norsko, Pákistán, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, USA, Španělsko). Zdroj: Divadlo Ponec Foto: Vojtěch Brtnický
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
O naší nové práci vím svoje - rozhodně si nemyslím, že nemá prostor k vylepšení, nacházíme se na ploše experimentálního…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
před 11 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 19 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 19 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 22 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Marie Puchernová
Milý Romane, děkuji za Vaši reakci na mou recenzi i debatu, která kolem ní vznikla pod Vaším facebookovým příspěvkem.…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr