Tanec Praha se nebojí propojovat svůj program s dalšími kulturními akcemi a iniciativami, které slibují zajímavou náplň z oblasti tance, a tak se letos programově spojil také s festivalem Dny Jeruzaléma v Praze. Ten probíhá od 18. do 21. června, částečně také ve spolupráci s United Islands of Prague ad. S Tancem Praha sdílí tři projekty: inscenaci s živou hudbou All We Ever Wanted Was Everything, která se odehrává na Lodi Tajemství bratří Formanů (20. června od 18.30 do 19.00 hod) a dvě taneční představení. Inscenace Homesick je na programu pouze v divadle Ponec 20. června ve 20.00 a pak Doom Doom Land, který byl 19. června na Lodi Tajemství a 20. června ve 21.00 bude v Ponci. Na Ladi Tajemství proběhl také workshop techniky gaga, kterou vytvořil Ohad Naharin.
Dílo Homesick se věnuje tématu bezpečí, které postihuje čistě tělesným tancem. Tvorba izraelských choreografů má sobě zpravidla zcela nevšední naléhavost. To je případ i mladé choreografky Iris Erez. V triu Homesick se věnuje tématu bezpečí, které postihuje čistě tělesnými tanečními prostředky jak v rovině psychologické, tak politické. V prostředí mezi věcmi známými a neznámými hledají tanečníci místo ve svém nitru a okolí, kde by se mohli cítit „jako doma“. V setkáních aktérů se proměňuje jejich intimní a veřejná sféra na místo zápasu a vystává pochybnost potřebnosti a nezbytnosti existence „těch druhých“. Koncept domova se rozpadá na řadu významů od osobních po politické a zdůrazňuje křehkost, jakou může mít místo, v němž žijeme.
Nastudování duetu Doom Doom Land předcházela analýza existujících rituálů, jazyků a gestických stereotypů. Poté se imaginací choreografky zrodil svět, v němž je možné zahlédnout fragmenty lidské i zvířecí, umělecké i vojenské, přirozené i umělé. Vznikla fantaskní taneční struktura, vnitřně svobodná, ale přísně vystavěná, eruptivní a přitom koncentrovaná. Rytmus a melodika nesrozumitelné emocionální řeči, která je součástí fyzické totality performerů, podněcuje dynamiku jejich pohybu a předávání impulsů. „… jako by člověk sledoval rituál námluv mezi dvěma zvířaty, v krystalicky čisté podobě - beze švů, avšak s hrubými viditelnými stehy. Těla jsou bez ustání ve hře, jejich přítomnost je až mechanická. Repertoár pohybu je relativně úzký, pohyb samotný však různorodý. Většinou se odehrává „při zemi“, u centra těla, o to větší je překvapení pokaždé, když pohyb v plné síle hranice centra překročí.“ (Anat Zecharia, Yedioth)
Více na http://www.tanecpraha.cz/playbill/detail/id/51432/mn/35/page/46 a http://www.dnyjeruzalemavpraze.cz/