Tanečníci Ballet Hommes Fatals vystoupili na gala v Německu
zprávy
„Představení Ballet Hommes Fatalas, kde tančí i ženské role jen muži, jsme poprvé uvedli před rokem v divadle Hybernia v Praze, protože žádný podobný žánr se v České republice nevyskytoval. Premiéra i další reprízy byly vyprodané, diváci byli nadšeni. Postupně jsme vyšperkovali jednotlivé kusy z představení, aby měly zajímavější pointu a diváci se více pobavili,“ podotýká leader skupiny Michal Štípa a pokračuje: „Německému publiku jsme se představili již v lednu ve Stuttgartu s poslední osvědčenou verzí. Některé vtipy samozřejmě vznikly i spontánně během představení.“
Karel Audy doplňuje: „Na představení se ve Stuttgartu nás viděl šéf baletního souboru z Pforzheimu Guido Markowitz, který nás pozval na galavečer do svého divadla a vybral si náš osvědčený výstup z Dona Quijota. Na gala jsme si připravili s kolegou Mathiasem Deneuxem upravenou verzi pro dva tanečníky, také s námi vystoupili tanečníci z tamního souboru při scéně s velkými vějíři.“
Gala se konalo 1. dubna 2017 ve Pforzheim Theatre, program zahrnoval například pas de deux z Diany a Acteona, Legendu v choreografii Johna Cranka a především moderní kusy. Choreografie byly zatančeny v podání tanečníků ze Stuttgarter Ballett, Staatsballett Karlsruhe, Dutch National Ballet a dalších souborů včetně sólistů Pfrozheim Theatre.
O svém duetu tanečníci Mathias Deneux a Karel Audy říkají. „Měli jsme skvělé místo pro vystoupení, předposlední číslo na konci večera. Nečekali jsme, že na jevišti bude moderní podlaha, pro modernisti je to příjemnější, ale na klasický balet je nevhodná. Na balanc a otočky to bylo složitější, dopadat na tuto podlahu bylo jako skákat na balon, ale dopadlo to výborně. Publikum se rozehřívalo postupně a na konci pas de deux z Dona Quijota projevovali diváci velké nadšení, volali bravo a dlouze tleskali,“ popisuje galapředstavení Karel Audy.
Zdroj: Ballet Hommes Fatals
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?