Tenze – dvě ženy spojené elektřinou. Premiéra v divadle Ponec
zprávy
„Téma manipulace, ovlivňování a tzv. loutkářství v dnešní společnosti nás vedlo k úvahám, zda může vzniknout pohyb, o kterém nerozhoduje náš mozek, ale jiný element. Je možné z tohoto bezprostředního fyzického zážitku nalézt jiný pohybový směr, který se zároveň neuzavře do současného klišé? To jsou otázky, které jsme si při přípravě kladli,“ upřesňuje MAIA. Projekt vznikal pod přísným technickým dohledem vývojáře a kreativce Tomáše Suchana.
Po představení bude následovat diskuze s tvůrci a diváci budou mít zároveň možnost sami na sobě přístroj TENS za asistence aplikovat. Performance Tenze je první z pěti podzimních premiér již 13. sezóny divadla Ponec. Markéta MAIA Kuttnerová Začínala u výrazné taneční pedagožky Petry Blau (ZŠ Karlovy Vary). Poté pokračovala ve studiu na Konzervatoři Duncan centre (absolutorium v roce 2011) včetně zahraniční stáže na nizozemské Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Interpretačně se podílela na umělecko-vzdělávacím projektu Špalíček Bohuslava Martinů autorky Evy Blažíčkové. Vytvořila několik menších choreografií, které uvedla např. na festivalu Szolo-Duo 2009 a 2012 v Budapešti (duety Engulfment a Planetoid LV-426).
Umělecký zájem Markéty spočívá především v autorské tvůrčí činnosti. Po studiích uvedla v březnu 2012 svůj debut LV-426 (uvedení také na festivalech Česká taneční platforma 2012, Malá Inventura 2013, Enter 6: Biopolis Festival a v Ostravě, Jihlavě a též v Německu a Rusku). V současné době žije částečně ve Švýcarsku, kde společně s Romanou Ramer realizuje představení Nachtgeschwister (premiéra 25. 5. 2013). V letošním roce připravila Markéta výjimečnou premiéru (jediné uvedení) Breath control, třídílný site-specific projekt vytvořený exkluzivně pro pražský Era svět. Experimentální projekt Tenze (premiéra 4. 10. 2013, divadlo Ponec, Praha) chystá v umělecké spolupráci s brmlab-hackerspace prague a s Centrem DOX. Markéta je spoluzakládající členkou pražského uměleckého sdružení Eks (Hon na lišku; 2012). Jana Vrána Absolvovala v roce 2008 Konzervatoř Duncan centre v Praze. Už během studia byla oceněna na mezinárodní choreografické soutěži Cena Jarmily Jeřábkové, a poté absolvovala stáž na Institut del Theatre v Barceloně. Důraz klade na vlastní tvorbu (Electra 2012, Sfinga 2011, Magnet 2009, Včely 2006, Katarze 2004), v níž zkoumá rozmanité podoby tanečního projevu a zážitky každodenní tělesnosti. Dále pracuje jako taneční interpret a pohybový model pro další média jako je fotografie, film. Spolupracuje s designéry, např. šperkařkou Danou Bezděkovou, módní návrhářkou Petrou Ptáčkovou ad. na fashion shows nebo výtvarných instalacích. K dalším významným spolupracím patří tvorba s choreografkou Angelou Lamprianidou /ES/ a improvizátorem Martinem Zbrožkem. Interpretačně se podílela na desítkách inscenacích např. v performancích Kateřiny Stupecké (Sunyata – Cena Sazky 2010), bratří Formanů (Obludárium, Čarokraj, Kráska a zvíře), Roberta Wilsona (Káťa Kabanová, ND). Zdroj: divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?