Tenze – nová choreografie Markéty Kuttnerové jako work-in-progress
zprávy
„Může vzniknout pohyb, o kterém nerozhoduje náš mozek, ale jiný element? Je možné z tohoto bezprostředního fyzického zážitku nalézt jiný pohybový směr, který se zároveň neuzavře do současného klišé?“ Na to se experimentální dílo ptá. Projekt je realizován pod technickým dohledem vývojáře a kreativce Tomáše Suchana (brmlab -hackerspace prague) a ve spolupráci se švýcarským hudebním skladatelem Joshua Koch, který využívá ke tvorbě hudby zařízení Analogue Modular Sound System. Tento analogový syntetizátor byl skrze schopnost sám generovat průběh změn zvuků z části sám tvůrcem hudby. Záměr choreografie je tedy možno nalézt i ve složce hudební. „Nevytváříme si sami pohyb a hudbu, ono samo je schopné se vytvořit. My udáváme korekturu...“
Markéta MAIA Kuttnerová
Začínala u výrazné taneční pedagožky Petry Blau (ZŠ Karlovy Vary). Poté pokračovala ve studiu na Konzervatoři Duncan Centre (absolutorium v roce 2011) včetně zahraniční stáže na nizozemské Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Interpretačně se podílela na umělecko-vzdělávacím projektu Špalíček Bohuslava Martinů autorky Evy Blažíčkové. Vytvořila několik menších choreografií, které uvedla např. na festivalu Szolo-Duo 2009 a 2012 v Budapešti (duety Engulfment a Planetoid LV-426). Umělecký zájem Markéty spočívá především v autorské tvůrčí činnosti. Po studiích uvedla v březnu 2012 svůj debut LV-426 (uvedení také na České taneční platformě 2012, Malé Inventuře 2013, Enter 6: Biopolis Festival a v Ostravě, Jihlavě a v Německu a Rusku). V současné době žije částečně ve Švýcarsku, kde společně s Romanou Ramer připravila představení Nachtgeschwister (premiéra 25. 5. 2013). V letošním roce připravila Markéta vyjímečnou premiéru (jediné uvedení) Breath control, třídílný site-specific projekt vytvořený exkluzivně pro pražský Era svět. Experimentální projekt Tenze (premiéra plánována na 4. 10. 2013, Divadlo Ponec, Praha) chystá v umělecké spolupráci s brmlab-hackerspace prague a s Centrem DOX. Markéta je spoluzakládající členkou pražského uměleckého sdružení Eks (Hon na lišku; 2012).
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?