Tranzmutace: Mezi sebedestrukcí a nanebevstoupením
zprávy
„Tělesná komunikace nespočívá jen v osobním gestu, ale v energičnosti samotného pohybu. A právě na téměř čistou energii či přímo silovost těla se Andrea Miltnerová a Jan Komárek v nové inscenaci zaměřují. Představení se vyjadřuje vygradovanou energií intuitivně řízeného pohybu. Ten je vsazen do konkrétních obrazů, například mezi vějíře z pštrosího peří (křídla) či do obrazu prázdného „pokoje” (křeslo) a postavy v něm,“ přibližují inscenaci organizátoři.
Pohybová skladba Tranzmutace je tak dalším krokem autorské dvojice v jejich dlouhodobém tanečním výzkumu: „V Tranzmutaci ohledáváme možnosti, jak se zbavit tanečního pohybu jako takového. Její křehký příběh nás přivádí na hranici toho, co by mohlo být zničující stejně jako vést k jakémusi nelehkému či bolestnému povznesení,” říká režisér představení a světelný a zvukový designér Jan Komárek.
Premiéra Tranzmutace bude během komponovaného večera uvedena spolu s expresivní, výtvarně minimalistickou choreografií Fractured. Premiéra tohoto projektu se konala v roce 2009. Andrea Miltnerová je britská tanečnice a choreografka českého původu. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Do Prahy přišla za souborem baletu Národního divadla. Spolupracuje jako performerka s řadou tvůrců napříč Evropou. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl také ke spolupráci se soubory staré hudby (např. Collegiem 1704 ad.) na rekonstrukci barokních oper. Jan Komárek je režisér a světelný designér. V 80. letech založil několik divadelních projektů v zahraničí a od roku 2001 tvoří světelný design a režii pro různé pohybové a taneční projekty především v ČR. Zde spolupracuje vedle Andrey Miltnerové například s Divadlem 29 nebo s tanečním souborem NANOHACH. V roce 2009 mu byla udělena cena Divadelní osobnost roku festivalem ...příští vlna / next wave… a v roce 2010 získal cenu festivalu Tanec Praha za světelný design. Zdroj: Divadlo Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?