Uhozené květinou, nová inscenace režisérky Petry Tejnorové ve Studiu ALTA
zprávy
Inscenace Uhozené květinou vznikla formou kolektivní tvorby. Na autorství se tedy podílel celý tvůrčí tým pod vedením režisérky Petry Tejnorové. Proces zkoušení je založen na osobním přístupu těchto tvůrců, střídají se ve vnášení nápadů, improvizují, hrají hry a experimentují s příběhy a tématy.
„Když jsem byla přizvaná k nově připravovanému projektu v ALTĚ, tématem prvních úvah se stal příběh návrhářky Petry von Kantové ze hry Hořké slzy Petry von Kantové od R. W. Fassbindera. Skrze improvizace v průběhu procesu zkoušení jsme však opustili původní záměr, oprostili se od obrazu žen podle Fassbindera, a dali tak vzniknout inscenaci o tématech tří konkrétních žen, která úzce souvisí s jejich osobním názorem, životem a zkušenostmi, avšak s potřebnou nadsázkou..." říká o projektu režisérka Petra Tejnorová.
Název inscenace vychází z jednoho známého idiomu o ženách. Idiomy jsou slovní spojení, která nelze pochopit pouhým překladem jednotlivých slov, ani jejich rozborem. Idiomům se někdy podobají metafory. „Podtitulem inscenace jsou pak jména tří žen: Vanda, Lucia a ona. Lucia, Tereza a ona. Tereza, Vanda a ona. Vztah tří rozdílných a zároveň v něčem podobných žen je tématem jedné odysey, která je cestou do složité ženské psyché nahlížené s velkou dávkou ironie, nadsázky a humoru. Představte si mozek jako kouli z drátů, kde je všechno propojeno se vším. Láska, závislost, móda, individualita, alkohol, vztahy a další. Je to jako internetová superdálnice, kterou pohání energie nazývaná emoce. Pokud vezmete událost a spojíte si ji s emocí, vpálí se vám do mozku a pamatujete si ji navždy. Ženy znepokojené, tragické, trapné, rozhozené, někdy bezmocné a zbytečně neklidné, hořké, rozechvěle křehké, dost často však zkreslené,“ dodávají tvůrci.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?