
"I když už v posledních letech velmi poskrovnu, stále jsem se ještě občas objevoval na jevišti jako interpret po boku mých tanečníků, z nichž už mnohým bych mohl být otcem. Například skvělému sólistovi Ondrovi Vinklátovi, který byl spolu se mnou osloven choreografem Liborem Vaculíkem pro hostování v jeho nové produkci Anny Kareniny v Plzni jako Vronskij a Karenin. Po roce a dvou měsících od premiéry máme teď možnost přivítat v Praze plzeňský balet právě s tímto představením.
Ve svých 45 letech cítím, že právě tohle je dobrá příležitost se coby tanečník s jevištěm rozloučit. Ač stále relativně při síle a ve formě jsem za celou dobu svého šéfování svým mladším „sourozencům“ a posléze „dětem“ ostudu na jevišti nedělal, nic netrvá věčně a mám dojem, že skončit právě v tomto momentu je rozumné.
Mimochodem to pro mne má i další „osudové“ konsekvence. Je tomu právě 20 let, kdy na jevišti Národního divadla proběhla premiéra baletu Čajkovskij opět z dílny Libora Vaculíka. Tehdy jsem já jako Čajkovskij a Zuzana Pokorná jako jeho žena Antonina Miljukova (která teď tančí hlavní roli Kareniny) byli oba přibližně ve věku zmíněného Ondřeje Vinkláta.
Inu, časy se mění a co bylo dřív, dneska není," napsal Petr Zuska ke své derniéře.
Představení baletu DJKT mělo před pražským publikem velký úspěch. Diváci je ocenili závěrečným potleskem vstoje, ale jistě nebudeme daleko od pravdy, když budeme předpokládat, že včerejšího večera to byl především projev přízně Petru Zuskovi.