V drážďanské Semperoper vystupuje dnes v titulní roli baletu Bajadéra jako host jedna z nejslavnějších současných klasických balerín Polina Semionova. V roli Solora tančí po jejím boku první sólista souboru a také jeden z našich neznámějších krajanů Jiří Bubeníček. Polina Semionova vystudovala baletní školu při Velkém divadle v Moskvě, její kariéra je ale spíš mezinárodní. V necelých osmnácti letech se stala nejmladší první sólistkou berlínské Staatsoper, když přijala pozvání baletního šéfa Vladimíra Malachova k účasti na turné po Japonsku. V roce 2011 soubor opustila a stala se primabalerínou Americal Ballet Theatre, jedné ze dvou zásadních baletních scén USA, hostuje ale také často v zahraničí. Už na počátku kariéry získala mnoho ocenění na mezinárodních soutěžích (Zlatou medaili na mezinárodní baletní soutěži v Moskvě, v Petrohradě první cenu Vaganova-Prix Ballet Competition, na Mezinárodní baletní soutěži v japonské Nagoji ad.) Ztvárnila všechny zásadní titulní role klasického repertoáru (Labutí jezero, Spící krasavice, Louskáček, Don Quijote, Giselle, Oněgin, Romeo a Julie, Manon, Carmen ad.), stejně jako díla z repertoáru George Balanchina, Maurice Béjarta, Williama Forsytha, acho Duata, Uwe Schulze aj.
Jiří Bubeníček tvořil dlouhou dobu nerozlučnou dvojici se svým bratrem Ottou, kdy oba působili v Hamburg Ballet u Johna Neumeiera. V hamburské souboru ztvárnil řadu rolí, z nichž jednou z nejvýznamnějších byla titulní role v Neumeierově baletu Nižinský (2000). Od roku 2006 působí jako první sólista v Semperoper v Drážďanech. Od roku 1999 se věnuje také choreografii, za kterou také získal několik ocenění (v Praze jsou stále k vidění dvě ranější choreografie z roku 2002 v inscenaci Laterny magiky Graffiti). Jako tanečník získal např. cenu Benois de la danse v r. 2002 za roli Armanda Duvala v Dámě s kaméliemi.
V Drážďanech hostuje Polina Semionova: dnes v Bajadéře s Jiřím Bubeníčkem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 17 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 21 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 25 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 25 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 32 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 32 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer