
„Pro oba je jazyk Shakespearův jejich rodným a ráda bych je ,znásilnila‘ i k verbálnímu vyjadřování – alespoň na nahrávce. Myslím, že je to ta správná volba – jsou oba technicky dobře vybavení, hodně sázím na ,partneřinu‘, působí křehce, nevinně, ale umím si je představit, jak se dokážou postavit na odpor, bojovat a zemřít za lásku… Já bych si prostě přála být dojatá, plakat… a v dobrém to přeji i všem divákům," dodává Alena Pešková.
V Liberci se prvně nastudoval Prokofjevova Romea a Julie choreograf Josef Škoda v roce 1958. Dalšího nastudování se ujal v roce 1995 Petr Šimek společně s dirigentem Martinem Doubravským.
„Při přípravě divadelního programu k baletu Romeo a Julie jsme potřebovali zjistit, kdo tančil titulní role veronských milenců právě v inscenaci Petra Šimka před jednadvaceti lety. Studnicí znalostí libereckého baletu je bývalá šéfka a současná asistentka režie Vlasta Vindušková. Kromě oněch dvou jmen mi ale prozradila i další perličky. Tak například činoherní roli Anděla smrti ztvárnila Markéta Tallerová. V naší připravované inscenaci se tato skvělá herečka chopila filmové role Montekové – Romeovy matky. A další neméně zajímavou informací je, že současná ředitelka divadla Jarmila Levko byla k vidění v komparzových scénách Lidu veronského,“ vysvětlují zástupci Baletu DFXŠ.
Představení baletu, které proběhne 30. prosince bude benefičním představením pro Nadační fond pro taneční kariéru - fond, který pomáhá tanečníkům v procesu změny kariéry.
Zdroj: DFXŠ
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií