V Paláci Akropolis se uskuteční projekt nového cirkusu Cirkopolis vol. 1
zprávy
O projektu a práci hovoří režisér Albin Warette: „Každý cirkusový pohyb má své zákonitosti. Tyto zákonitosti je ale možné vnímat v divadelních intencích a je nutné v nich hledat významy a spojitosti. V chůzi na laně, v přemetu nebo saltu se skrývají estetické, technické i divadelní kvality, které je možné odkrýt a zdůraznit. Salto může být úzce propojeno s charakterem postavy, které ztělesňuje daný aktér.“
Šárka Maršíková, hlavní postava Cirqueonu a dramaturgyně projektu Cirkopolis dodává: „Cirkopolis je projekt, který mám v hlavě už několik let. Je to zajímavý formát, který jsem si trochu vypůjčila ze Španělska. Cílem je představit tvorbu profesionálů z různých zemí, ale ne formou klasického cirkusového kabaretu. Máme sedm tvůrčích lidí, kteří se společně nikdy neviděli, budou mít možnost 24 hodin nonstop spolu zkoušet, blbnout, improvizovat, pod profesionálním vedením uznávaného režiséra. Pro české umělce je to obrovská příležitost seznámit se se skandinávskou a francouzskou scénou. Věřím, že nás diváci podpoří a vyburcují k maximálnímu výkonu.“
ALBIN WARETTE (Francie)
Patří mezi nejvyhledávanější evropské pedagogy, režiséry a herce reprezentující nový cirkus. Už čtrnáct let působí jako skalní lektor v jedné z nejvyhledávanějších francouzských profesionálních cirkusových škol Le Lido (Toulouse). Je zakladatelem progresivní skupiny Collectif Prêt-à-Porter, která svým působením významně posouvá hranice vnímání nového cirkusu.
NIKLAS BLOMBERG (Finsko)
Všestranný cirkusový umělec, multiinstrumentalista a hudební skladatel, vystudoval hudební konzervatoř v Lahti a University of Circus and Dance ve Stockholmu. Vystupuje od svých sedmi let na vertikálním laně, jako pozemní akrobat, stepař, žonglér i kouzelník.
QUIM GIRON (Katalánsko)
Je především vyznavačem balančních technik (handstands), moderní klaun a bubeník. Studoval cirkusová umění nejprve v Barceloně, poté ve francouzské Le Lido (Toulouse) a nakonec absolvoval na University of Circus and Dance ve Stockholmu.
ELIŠKA BRTNICKÁ (ČR)
Vzdušná akrobatka na visuté hrazdě a šálách, věnuje se ale i pozemní a párové akrobacii, žonglování a dalším cirkusovým disciplínám. Je nejen profesionální akrobatkou a performerkou, ale má také zkušenosti s vedením cirkusových dílen pro děti, mládež i dospělé. Absolvovala studijní stáž ve studiu pantomimy „Magenia“ v Paříži a kurzy akrobacie v cirkuse Noctambules v Nanterre u Paříže.
KRISTÝNA VLČKOVÁ (ČR)
Akrobatka na volném laně a žonglérka, která studovala tři roky ve francouzské L’école de cirque de Bordeaux. V současné době je možné Kristýnu vidět v představení Plovárna, které nazkoušela se skupinou bra(Tři) v tricku.
TOMÁŠ TOMSA LEGIERSKI (ČR)
Mim a performer, v roce 2010 dokončil bakalářské studium na HAMU, obor pantomima. V jeho průběhu se účastnil tříměsíční stáže v Berlíně (Die Etage obor pantomima a autorská tvorba). Dlouhodobě vede pantomimické dílny a workshopy u nás i v zahraničí (Irsko, Německo). V současnosti studuje na KALD DAMU u prof. Josefa Krofty obor režie.
CIRQUEON – Centrum pro nový cirkus je organizace, která již čtyři roky funguje jako klíčový projekt pro podporu a rozvoj nového cirkusu v České republice. V pražských Nuslích provozuje prostor vyhovující základním potřebám pro tvorbu a trénink v oblasti cirkusových umění, vedle tréninků také spravuje informační portál www.cirqueon.cz, informační a dokumentační centrum a odbornou knihovnu. CIRQUEON je významnou a respektovanou organizací reprezentující český nový cirkus v zahraničí, od roku 2012 zasedá v mezinárodní grantové komisi projektu Cirkus Next, od téhož roku reprezentuje spolu s osmi partnery profesionální síť Circostrada network.
Více informací a ukázky:
http://www.youtube.com/watch?v=xLTa6ROUCVk
https://vimeo.com/45453650
www.cirqueon.cz/
www.palacakropolis.cz Zdroj: Palác Akropolis
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?