Studio ALTA pořádá ke třicetiletému výročí revoluce od 10. do 16. listopadu 2019 mezinárodní taneční festival RespondART. V dramaturgii nechybí představení zkoumající různé podoby svobody, tolerance a rovnosti, a také doprovodný program v podobě diskuzí či workshopu.
Festival představí pražským divákům celkem sedm středoevropských tanečních představení a zasáhne i do veřejného prostoru – 10., 11. a 12. listopadu se bude odehrávat v ulicích Prahy 7 celodenní taneční maraton turecké choreografky působící v Mnichově Ceren Oran s názvem Who is Frau Troffea?. Projekt, premiérově uvedený na mnichovském festivalu Dance! po dobu 11 dní, se volně inspiruje „Frau Troffeou“, která před 500 lety vyšla do ulic a svým tancem strhla desítky dalších k události, která vešla ve známost jako „Taneční mor ve Štrasburku“.
Maďarský soubor The Symptoms uvede svou inscenaci Head First, která otevřeně mluví o porodu jako o mezní události a snaží se ho detabuizovat. Německý soubor Hauptaktion představí své ironizující dílo Situace s dvojníkem, které staví na hlavu naši představu o tom, co je autenticita, tradiční kultura a naše vlastní identita. V divadle NoD bude uvedeno představení Words of Apology českého souboru Ufftenživot o online nenávisti.
Identitou v podobě divokého exkurzu do historie se zaobírá i polský soubor Pink Mama Theatre, který si ve svém představení Jungle bere na mušku historický i novodobý kolonialismus. Dvojité sólo v podání slovenského tanečníka Michala Heribana a v choreografii Michy Purucker s názvem dark angels kombinuje mluvené slovo, video a pohyb. Volně proplouvá mezi konkrétním slovem a abstraktním pohybem ve snaze nalézt harmonickou komunikaci mezi daným a tušeným, jazykem a tělem, performerem a divákem.
Pro děti připravuje program Lenka Tretiagová a Taneční studio Light. Jejich inscenace Republika nás čeká, aneb Kde domov můj ukazuje dlouhou a náročnou cestu Československa k demokracii.
Výčet uvedených představení uzavírá česko-slovenská dvojice Peter Šavel a Tereza Ondrová a jejich genderově nekorektní duet Boys Who Like To Play With Dolls, který se po dlouhé době vrací na jeviště Studia ALTA.
„Společným tématem festivalu RespondART je otázka, zda tanec může a má být společensky angažovaný. Vybraní čeští, němečtí, polští a maďarští tvůrci přinášejí specifické pohledy a přístupy, ale jejich spojujícím prvkem je, že jejich díla jsou svébytnými komentáři ke světu kolem nás. Nejsou lhostejní a jejich často velmi osobní díla jsou zároveň svého druhu společenským manifestem,“ říká o festivalovém programu dramaturgyně Karolína Hejnová.
Součástí programu je i přednáška a diskuze na téma společensky angažovaného tance v České republice a v Německu, ale i workshop tvořivé metody Soundpainting, která se snaží pomocí jednoduchých improvizací o nalezení jednotného jazyka všech lidí bez ohledu na národnost či případné hendikepy.
PROGRAM FESTIVALU RESPONDART 2019:
Ceren Oran (TR, DE): Who Is Frau Troffea?
10.11. | 10:30 – 17:30 | Veletržní palác
11.11. | 12:30 – 19:30 | Studio ALTA
12.11. | 10:30 – 17:30 | před Výstavištěm Holešovice
11.11. | 19:30 | Tereza Ondrová a Peter Šavel (CZ/SK): Boys Who Like To Play With Dolls
13.11. | 17:30 | Diskuze „Je současný tanec angažovaný?“
13.11. | 19:30 | The Symptoms (HU): Head First, aneb Kontrakce expandujícího času
14.11. | 17:30 | Přednáška „Angažovaný tanec v ČR a v Německu“
14.11. | 19:30 | Micha Purucker (DE): dark angels
14.11. | 19:30 | Ufftenživot (CZ): Words of Apology (uvádíme v divadle NoD)
15.11 – 16.11. | Workshop Soundpainting
15.11. | 19:30 | Julian Warner & 0liver Zahn / Hauptaktion (DE): Situace s dvojníkem
16.11. | 18:00 | L. Tretiagová a TS Light (CZ): Republika nás čeká, aneb Kde domov můj
16.11. | 19:30 | Pink Mama Theatre (PL): Jungle
Zdroj: Studio ALTA
Ve Studiu ALTA lze oslavit výročí revoluce jinak – tancem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
S Johanem Kobborgem nejen o jeho osudovém baletu La Sylphide: „Madge bych tančil klidně každý den“
rozhovory -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
Nová generace – Jarní vydání v proměnlivých barvách
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 4 dny
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 11 dny
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
před 12 dny
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 15 dny
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
před 15 dny
Jaroslav Slavický
K recenzi Balanchine na čtvrtou v Brně bych chtěl uvést , že premiéra Serenády neproběhla v ND v Brně, ale…Balanchine na čtvrtou v Brně
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá