Festival současného tance KoresponDance, který se bude od 12. července 2019 konat již posedmé ve Žďáru nad Sázavou, znovu vyzve k tanci obyvatele Vysočiny. Loni se díky spolupráci se Senior pointy zapojila asi třicítka dam, z nichž nejstarší bylo přes 80 let. Letos organizátoři přizvali i děti a jejich rodiče. Zapojí se Family pointy i základní umělecké školy. Čeká na ně čtyřdenní workshop a 13. července účinkování na nádvoří žďárského zámku Kinských. ČTK to řekla Stanislava Holbová ze sociálního odboru krajského úřadu. Taneční představení bude vznikat pod vedením slovenské choreografky Petry Fornayové.
Loňský zážitek s mexickými umělci z uskupení Foco alAire většinu amatérských tanečnic přesvědčil natolik, že letos chtějí tančit znovu a přizvaly i své známé. „Omládly nám tam minimálně o deset let. Jako by si narovnaly sebevědomí. Měly ze sebe strašně hezký pocit. Věřím, že to tak bude i letos, když se zapojí tři generace," řekla Holbová.
K letošnímu představení Dance with Changing Parts s hudbou Phillipa Glasse v živém podání tělesa Cluster Ensemble se připojí lidé z několika měst Vysočiny. Nejprve budou s profesionálními tanečníky trénovat na domácí půdě. „V pátek a sobotu bude probíhat zkouška všech tanečníků ve Žďáru na nádvoří, v sobotu od 11:00 bude generálka a v 18:00 vlastní vystoupení," řekla Holbová.
Petra Fornayová je slovenská režisérka, choreografka, herečka a publicistka. Spolu s dalšími založila divadlo A4 nebo festival současného tance Nu Dance Fest. Svá autorská představení ale vede i na jiných festivalech.
KoresponDance nabízí současný tanec, nový cirkus a akrobacii. Účinkovat budou i letos čeští a zahraniční umělci z Nizozemska, Velké Británie, Francie, Ameriky, Ghany nebo Srí Lanky. Svá představení budou mít 25. června i v Praze.
Úvodním představením ve Žďáru nad Sázavou bude 12. července Banquet, který je vyvrcholením dvouleté spolupráce umělců z České republiky, Francie a Ghany v rámci projektu Genius Rises. Na festivalu bude mít premiéru stejně jako představení Billyho Mullaneye a Nielse Weijera, kteří si v performanci Magic show hrají s kouzelnickými triky.
Novinkou na festivalu bude sobotní Experimentální battle, který pod záštitou Kristiána Mensy vyzývá tanečníky ze všech koutů republiky k poměření svých sil a dovedností.
Zdroj: Institut umění - Divadelní ústav a ČTK
Ve Žďáru nad Sázavou se bude konat již posedmé festival KoresponDance
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří