„Není to Apríl, je to vážná věc. Pokud své umělce neudržíme nad vodou, oblíbená divadla či kluby mohou přestat existovat. A protože si my Češi rádi hrajeme, napadlo mě, že nebudeme dělat obyčejnou sbírku. Nabídneme vstupenky na NIC. Nápad přišel hned po nedávném projevu prezidenta Miloše Zemana, ve kterém tak nespravedlivě české umělce kritizoval. Chci mu ukázat, že za svými umělci stojíme. Oni nyní pomáhají, jak to jen jde, my pomůžeme jim,“ vysvětluje Hana Třeštíková.
Nákup vstupenek bude fungovat jako obvykle: na vstupenkovém portálu GoOut si zájemce může zvolit v jakém divadle či jiné kulturní instituci chce neexistující představení, koncert nebo jinou performanci navštívit. V rezervačním systému si pak koupí vstupenku do virtuálního sálu podle vlastního výběru. Do první řady na exkluzivní VIP místo za 5 000 korun nebo na galerii za 20 korun. Čím lepší místo, tím vyšší částkou svým umělcům návštěvník pomůže.
Virtuální sály mají v tuto chvíli kapacitu tisíc míst a celková hodnota vstupenek v každém sále je přes 680.000 korun. Sály se ale mohou v případě vyššího zájmu průběžně rozšiřovat. V nabídce již jsou desítky kulturních institucí a do 1. května, kdy NIC 2020 proběhne, přibydou další. Mohou se pořadatelům sami přihlásit, zároveň je budou pořadatelé aktivně oslovovat. „Akce sice vznikla v Praze, ale je celorepubliková. Jsme rádi, že už v tuto chvíli máme v systému například brněnské Sono Centrum nebo Cabaret des Peches. Na konci akce každá kulturní instituce dostane peníze za prodané vstupenky,“ komentuje Lukáš Jandač, obchodní ředitel GoOut.
Akce je určena primárně pro kulturní instituce, které jsou soukromé a většinu příjmů získávají ze vstupného. „My jako příspěvkové organizace se k této akci nepřipojíme, protože velká část našeho rozpočtu plyne z městské pokladny. Díky tomu jsme zatím složité období schopni přežít. Vybrané peníze teď potřebuje hlavně nezávislá kultura, ke které tak chceme být solidární,“ komentuje rozhodnutí pražských příspěvkových organizací ředitel Švandova divadla Daniel Hrbek.
NIC proběhne 1. května 2020. „Je to svátek zamilovaných, a proto v tento den symbolicky ukážeme, že milujeme kulturu,“ dodává Hana Třeštíková a uzavírá: „Chcete vědět, jestli NIC bude doopravdy nic, nebo NĚCO? Nechte se překvapit. Až do dvanácti hodin v poledne 1. května si můžete kupovat vstupenky.“
Více informací zde.
Zdroj: Institut umění - Divadelní ústav a ČTK
Vstupenka na NIC podpoří kulturu
Radní pro kulturu hlavního města Prahy Hana Třeštíková a online kulturní přehled GoOut spustili celorepublikový projekt na podporu divadel, koncertních síní, klubů a obecně umělců. Lidé si mohou od 1. dubna 2020 kupovat vstupenky na NIC 2020, které proběhne 1. května.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 2 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr