
„Müllerovo drama jsem měl léta opoznámkované v šuplíku. Ve spojení s Marcelovou kolekcí, možností natočit film a spolupracovat s tanečníky 420PEOPLE jako by se samo ozvalo a nabídlo svět zhrouceného dvora postmoderní aristokracie. Tím, že se odehrává v královském paláci, má haute couture svoje opodstatnění,“ objasňuje Jahn základní motivaci. Natáčení v dnes málo využívané, nicméně legendární umělecké hale Trafačka nabídlo kameře silné obrazové podněty. „Museli jsme natáčení zvládnout během jednoho dne. Byli jsme limitováni denním světlem, v němž jsme chtěli natočit většinu materiálu. Prostor Trafačky je ale tak fotogenický a nabitý energií, že takřka každý záběr kamery měl něco do sebe,“ dodává k průběhu natáčení kameraman Alan Soural.
Kromě tanečníků obsadil režisér do filmu i samotného autora kolekce Marcela Holubce a modelku, stylistku a neúnavnou podporovatelkou české módní tvorby, Olo Křížovou. Jejich role před kamerou souvisí jak s tématem, tak žánrem filmu. „Nechtěli jsme samoúčelnou prezentaci módní kolekce, ale skutečné, smysluplné spojení několika světů – tance, filmu a módy. Tomu věnujeme v příštím ročníku Festivalu tanečních filmů samostatný večer a film, který právě vzniká, bude mít v tomto večeru premiéru,“ uvedla Jana Návratová, dramaturgyně filmu i Festivalu tanečních filmů zároveň.
Film vzniká jako „nefinanční projekt“. Nikdo z tvůrců nenárokuje honorář, hala Trafačka byla týmu poskytnuta zdarma a na pronájem techniky přispěla sponzorským darem firma KES-kabelové a elektrické systémy. Festival tanečních filmů 2013 se koná ve spolupráci s Bio OKO, FAMU, za finanční podpory Státního fondu kultury ČR, Ministerstva kultury ČR, Raiffeisen Leasing Real Estate, Taneční sekce Institutu umění - Divadelního ústavu.
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií