Zemřela dlouholetá sólistka Laterny magiky Marcela Černačová
zprávy
Scénář Baletománie šitý na tělo udělal z „Marcelky“ jednu z nejoblíbenějších postav inscenace a mezi publikem téměř zlidověly nenapodobitelnou dikcí pronášené „hlášky“ o baletním umění. Objevila se také v komponovaném programu Rodinné album, kde ztvárnila postavu uklízečky v choreografii Through Nana´s Eyes Itzika Galiliho. Ten uváděl balet Národního divadle v letech 2004–2007. Marcela Černačová se narodila 18. října 1940 v Českých Budějovicích. V roce 1961 absolvoval na pražské taneční konzervatoři. Po studiích se stala členkou brněnského baletu (1961–1965), posléze tančila s Baletem Praha, předchůdcem Pražského komorního baletu (1965–1970). Byla sólistkou plzeňského baletu (1971–1974) a v roce 1974 přešla jako sólistka do souboru Laterny magiky, kde tančila až do konce aktivní kariéry a ještě dlouho zde působila jako baletní mistryně a pedagožka. Byla tanečnicí s bezpečnou technikou, výraznou mimikou a komediálním talentem. Z rolí: Schovanka v Plesu kadetů (Brno 1965), Uvaděčka v Nedbalkách (Balet Praha 1965), Stařena v Pia Fraus (Pražský komorní balet 1977), titulní role ve Viktorce (1972), Čertice v Čertu na vsi (1974), v Laterně magice např. Dora a Travička v Pražském karnevalu Václava Kašlíka (1974), Venuše v Kouzelném cirkusu (1977), titulní role ve Sněhové královně (1978) a mnoho dalších. Pro Českou televizi natočila mj. s Borisem Rösnerem hlavní role tanečního zpracování Bolera Maurice Ravela v choreografii Erny Březinové (1987). V menších tanečních rolích se objevila např. v televizních filmech Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou (1988) nebo Bílá kočička (1979). „Památku Marcely Černačové se chystáme uctít představením Kouzelný cirkus 8. května, které jí věnujeme,“ dodává šéf Laterny magiky Zdeněk Prokeš.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média