Festival zahájí 8. února live stream premiéry Filipa Zahradnického, který se jako první Čech dočkal hned dvou ocenění na prestižní přehlídce Festival Mondial du Cirque de Demain v Paříži. Ve svém sólovém představení Collection of Sceptical Pleasures využívá žonglování a pohyb jako hlavní výrazový prostředek. Ústředním tématem inscenace je chtíč „vlastnit“, rozvíjet své bohatství a přitom neustále hledat, co bohatství vlastně je. Představuje skeptický pohled na svět, jenž navádí člověka dělat věci, které by jindy nezkusil.
O tom, že kobky na pražské náplavce mohou sloužit i jako divadelní jeviště, se diváci přesvědčí od 9. do 12. února. Performance za obřími skly proběhnou za důsledného dodržení všech vládních nařízení. „Naším cílem je nabídnout divákovi živé umění v této přetěžké době a vybídnout performery k trochu jinému způsobu tvorby. Ti se tentokrát stanou takovou oživlou výtvarnou instalací. Jelikož nechceme nikoho ohrozit, celý festivalový tým i umělci budou testovaní. Diváky žádáme a budeme žádat o nošení respirátorů, dohlížet budeme samozřejmě i na bezpečnou vzdálenost. Performeři jsou za sklem a diváci je mohou sledovat skrz obří sklo z venkovního prostoru náplavky,” uvedla umělecká ředitelka Cirkopolis a CIRQUEONu Šárka Maršíková.
Kobka č. 10, ve které sídlí (A)void Gallery, zažije v průběhu 4 večerů krátká performativní vystoupení na pomezí výtvarné instalace, happeningu a cirkusu. První z večerů bude patřit site-specific performance Fish Eye akrobatky Elišky Brtnické, která volně navazuje na představení Opticon. Za doprovodu audiovizuální instalace odehraje tři pohybové improvizace ztvárňující příběh o rybě ztracené v hloubce dvojrozměrnosti. Co se stane, když v Obývacím pokoji v kobce ožije veškerý nábytek, ukáže performer a klaun Lukáš Karásek. Fragmenty z nového představení Collection of Sceptical Pleasures žongléra Filipa Zahradnického čekají na diváky ve čtvrtek. Jako poslední se do kobky přestěhuje Roselyne a její květina. Divadelně-taneční sólo performerky francouzsko-portugalského původu Cécile da Costa je o ženě, která hledá své místo v místnosti, své místo v očích ostatních, své místo v životě.
Dárcovská vstupenka
Zimní edice Cirkopolis nabízí všechna představení zdarma. Koupí dárcovské vstupenky v síti GoOut v hodnotě 100, 200, 300, 400 nebo 500 Kč je možné podpořit festival.
Cirkopolis léto
Letní edice festivalu se uskuteční za účasti zahraničních souborů ve vnitřním dvoře Kasáren Karlín od 7. do 11. června. „Cirkopolis je mezinárodním festivalem a naším cílem je uvádět zahraniční hosty a nabídnout trochu jiný pohled na cirkusovou tvorbu. Letní počasí nabízí možnost rozvinout dramaturgii o outdoorová a site specific představení a tudy povede naše dramaturgická linie. Prostor Kasáren Karlín je naprosto unikátní a nabízí zajímavé možnosti využití,” nastínila Šárka Maršíková.
Doprovodný program
Dva dny po ukončení oficiálního programu se v rámci festivalu Cirkopolis uskuteční online konference Australský cirkus: Nové perspektivy, kterou pořádá platforma Circus and its Others a CIRQUEON. Tématem setkání bude seznámení s praktickým i teoretickým výzkumem Kristy Seymour (Griffith University), jehož tématem je pozitivní vliv cirkusu na práci s dětmi s autismem, období koloniální éry a její vliv a proměny cirkusové estetiky. Cirkusová režisérka Celia White se zaměří na ženský cirkus a způsoby, jakými je v něm vnímáno ženské tělo a jak se toto vnímání proměňuje. Sledovat konferenci bude možné na platformě Zoom 14. 2. 2021 ve 2h ráno středoevropského času a poté ze záznamu na stránkách festivalu Cirkopolis.
Zdroj: CIRQUEON - Centrum pro nový cirkus
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr