Zítra čeká Tanec Praha Black Out
zprávy
"Transformace světla ve tmu, života ve smrt, slizkého oleje ve smršť prachu... Black Out Philippa Saira je mistrovským tahem, který z ptačí perspektivy dává nahlédnout pohyblivou hru světla, svalů a prachu." (Julien Burri, L’Hebdo, Švýcarsko) Philippe Saire je švýcarský choreograf, který se narodil v Alžíru, kde strávil rané dětství. Studium tance zahájil v Lausanne a pokračoval v zahraničí, včetně pobytu v Paříži. V roce 1986 založil v Lausanne vlastní soubor, s nímž se pustil do aktivního rozvoje současné taneční tvorby a budování repertoáru. V roce 1995 založil Philippe Saire Théâtre Sévelin 36, kde uvádí nejen vlastní díla souboru, ale prezentuje i mezinárodní dramaturgii a domácí umělce. Za podporu aktuální švýcarské taneční tvorby získal Philippe Saire Special Dance Award 2013 udělovanou švýcarským Federálním úřadem pro kulturu. Od roku 2003 vyučuje Saire pohyb a tanec na divadelní škole Manufacture, která patří k progresivním uměleckým vzdělávacím centrům. Saire se svou company vytvořil bezmála třicet děl, z nichž mnohá byla oceněna na domácích i zahraničních festivalech. Prezentují se nejen v divadelních sálech, ale také v galeriích, zahradách, industriálních prostorech a městských lokalitách. Sairovy outdoorové projekty byly postupně filmovány několika štáby až vznikla kolekce filmů Cartographies mapující site specific projekty inscenované v městě Laussanne v letech 2002 – 2012. Loni tato kolekce vyšla jako kniha a DVD.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
před 16 dny
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
před 16 dny
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
před 19 dny
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 19 dny
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
před 21 dny
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero