V Liptovskom Mikuláši sa konal 25. ročník festivalu PAN najmä vďaka Miroslavovi Kasprzykovi.
Peter Maťo
Mgr. art. Peter Maťo, PhD je absolventom Katedry divadelných štúdií VŠMU. V minulosti sa venoval multidruhovej umeleckej interpretačnej, autorskej / libretistickej a režisérskej praxi v divadlách na Slovensku a v Čechách. V súčasnosti sa venuje aj publikačnej (Hudobný život, Salto a i.) a pedagogickej činnosti (Súkromné tanečné konzervatórium Liptovský Hrádok a Súkromné konzervatórium Košice, Zádielska ulica). Jeho ústrednou témou sa stali postdramatické tanečné, baletné a performatívne projekty, v ktorých sa prelínajú pohybovo-múzické divadelné umenia súčasnosti.
Po úspešných premiérach v SĽUK-u Chorea slovaca (2010) a Krížom-krážom (2012) nadviazal na libretistickú, dramaturgickú a režijnú prácu. Výsledkom sú prvé uvedenia neuvádzaných slovenských autorov/iek prelomu 19. a 20. storočia. Edukatívny projekt „netradičné v netradičných priestoroch“ uviedol inscenácie hier Terézie Vansovej V salóne speváčky (2014) a Jozefa Hollého Emancipácia (2015) v pivnici Kamperovej kúrie Archeologického múzea SNM v Bratislave na Žižkovej ul.
V septembri 2015 vyšiel jeho mini portrét baletnej majsterky a choreografky Marileny Halászovej pri príležitosti jej významného životného jubilea.
Je dramaturgom Liptovského divadla tanca, ktoré uviedlo tanečné inscenácie Pra©h (ch. Radoslav Piovarči, 2015) a Hračky (ch. Peter Dedinský, 2017).
Texty autora
Beatles Go Baroque – Gýč, bezradnosti a nuda
Jozef Dolinský ml. kreuje balet SND šesť divadelných sezón. Jeho neutíchajúci rešpekt ku klasickému baletnému repertoáru...
Šothove folklórne slávnosti k storočnici vzniku Československa
Juraj Kubánka je v slovenskom profesionálnom folklórnom kontexte pojem, ktorý sa trvalo zapíše do dejín autorského...
Festival PAN – Tvrdohlavosť, vytrvalosť a divadelná láska k pantomíme
Je neuveriteľné, že sa v Liptovskom Mikuláši konal už XXIV. ročník festivalu PAN (celoštátna prehliadka pantomímy a pohybového divadla s medzinárodnou účasťou).
NEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
S Johanem Kobborgem nejen o jeho osudovém baletu La Sylphide: „Madge bych tančil klidně každý den“
rozhovory -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
Bod obratu – Nebojme se strachu!
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá