„Natalia Osipova prodává záznamy tří svých vystoupení jako non-fungible token (NFT)“. Tato zpráva, která proběhla začátkem prosince světovým tiskem a byla reflektována i v Tanečních aktualitách (zde), mě, upřímně řečeno, zarazila.
Petra Žikovská
JUDr. et MgA. Petra Žikovská, členka Ústavu práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního, vystudovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze v roce 1993 a o pět let později získala na stejném ústavu titul doktor práv (JUDr.) V roce 1995 absolvovala na Akademii múzických umění na Katedře teorie tance. Získala Fulbrightovo stipendium a během svých studií na New York University napsala rigorózní práci na téma Specifické problémy související s autorskoprávní ochranou choreografických děl. Na Ústavu práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního pracuje jako odborná asistentka a zabývá se licenčními smlouvami, výjimkami a omezeními autorského práva, rozdíly mezi evropským a anglo-americkým autorskoprávním systémem. Je členkou expertní skupiny organizované Ministerstvem kultury České republiky, členkou řídícího výboru European Intellectual Property Teachers Network (EIPTN) a působí v předsednictvu národní skupiny International Literary and Artistic Association (ALAI). I mimo akademickou půdu se zabývá autorskými právy. Po působení v hudebních vydavatelstvích BMG Ariola a Supraphon se v roce 2003 stala ředitelkou České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI).
Texty autora
Real_iTy_Fake – O střetu dvou světů
Představení Real_iTy_Fake souboru DOT504 Junior přenáší diváky do světa on-line prostředí, kde přes zdánlivou svobodu panují tvrdá a striktně daná pravidla, kterým je třeba se přizpůsobit, nebo zemřít.
Eduard Borovansky – „Balet má být dobrou příležitostí pro toho, kdo ocení techniku, stejně tak ale pro toho, kdo si chce prostě večer jen vyjít do společnosti.“
Dne 18. prosince si připomínáme šedesáté výročí úmrtí výjimečného muže, který stál u zrodu prvního profesionálního baletního souboru v Austrálii.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?