Místo Velkého třesku menší zemětřesení

Šapitó Azyl78 v pražské Stromovce na rozdíl od domovské scény Cirku La Putyka Jatek78 umožňuje díky uspořádání sedadel do půlkruhu a variabilnímu uspořádání scény celou řadu výjimečných představení. Tato letní scéna představuje také nový projekt kapely Tata Bojs s taneční skupinou Dekkadancers, audiovizuální taneční koncert Velký třesk!.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Koncert uvádí skladby z nové desky Tata Bojs Jedna nula, ale i ze staršího Nanoalba. Písně zavádí diváka do budoucnosti, minulosti i do vesmíru, což je ozřejměno doprovodnými texty na projekci a ilustrováno tanečními, až hereckými výkony tanečníků. Celý koncert je plný symboliky, setkáme se zde například s odkazy na genetické manipulace, lékařské zásahy, lidskou komunikaci v budoucnosti apod. Představení má tak vést k zamyšlení nad směřováním lidstva jako takového.

Ve středu scény se nachází kapela, za ní pak mírně vyvýšené pódium pro tanečníky, jehož zadní stěnu tvoří tři panely, kde se promítá projekce. Neznamená to však, že by se tanečníci pohybovali jen na pódiu, vstupují totiž i do prostoru kapely. Jednotlivé choreografie souzní se skladbami a jsou různorodé, stejně jako si kapela hraje s melodičností a se slovy. Některé písně doprovází sólové výstupy tanečníků, jiné tančící páry nebo celou skupinu. V některých momentech tanečníci hravě dokreslují děj a smysl písní, například při snaze pohnout velkým lodním kufrem při skladbě Zavazadlo. Z něho následně vystoupí dívka v zeleném v podání Kristiny Kornové, která zatančí sólo na skladbu Holka z plakátu. Jindy tanečníci jen dotváří atmosféru, jako například při sugestivním monologu frontmana kapely Milana Caise coby docenta Tečky z centra CVAN.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Význam tanečního projevu podporují kostýmy, ve kterých se na scéně již před začátkem představení roboticky pohybují tanečníci oblečeni do černých overalů, s černými krabicemi s hledím na hlavách. Maska odkazuje na budoucno, stejně jako šaty Dívky z plakátu nebo Nemocné Elišky, kde jsou sukně efektně opatřeny obručemi. Tanečníci využívají také mnohé rekvizity, jako je například již výše zmíněný kufr, laboratorní vybavení, nebo dokonce loutky, které v jedné skladbě odehrají příběh přímo na zádech tanečnice odpočívající na zemi.

Atmosféra vážných témat a filozofických zamyšlení první části vystoupení byla v té druhé odlehčena a vystřídána i humornými kusy. Došlo na skladby jako Spolek holek, kde se utkala skupina tanečnic s košťaty se stejně vybavenými tanečníky převlečených za ženy. Celá show vyvrcholila oslavou tance a radosti z pohybu, kterou již tradičně nezapře baskytarista kapely Mardoša. I když se během vyprodaného koncertu venkovní teplota pohybovala kolem 30 °C, ve stanu bylo příjemně, což mnohým divákům dovolilo tančit spolu s kapelou, především během přídavků, které si jásající publikum vyžádalo, a to dokonce i na pódiu při závěrečné skladbě 220 Travoltů.

Ten, kdo obvykle jako já sleduje představení Dekkadancers se zatajeným dechem od začátku do konce, bude nejspíše zklamán, že uskupení ve Velkém Třesku! působí jen jako doprovod. Přestože choreografie Dekkadancers jsou během koncertu jako vždy perfektně provedené, nemůže naplno vyniknout um interpretů. Atmosféra v šapitó však byla i tak naplněna radostí ze znovuoživené kultury.

 

Psáno z představení 16. června 2021, Azyl78.

 

Velký třesk

Choreografie: Tomáš Rychetský, Viktor Konvalinka, Marek Svobodník
Tanečníci: Kristina Kornová, Kristina Němečková, Tereza Kučerová, Lucie Drábková, Tomáš Červinka, Jonáš Dolník, Mathias Deneux, Mirek Kosík
Hudba: Tata Bojs
Scéna: Milan Cajs

 

 

VAŠE HODNOCENÍ

A jak byste představení hodnotili vy?

Hodnoceno 2x


Fotogalerie

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Velký třesk. Foto: Jakub Červenka.

Témata článku

Marek SvobodníkTATA BOJSTomáš RycheckýVelký třesk!Viktor Konvalinka

Dekkadancers

Azyl78

MultižánrovéTanec

Re: Bez chyb, prosím!

vložil Josef Bartoš

IP: 90.170.151.24
Reaguje na: Bez chyb, prosím!
Dobrý den, komentářům na internetových portálech se vyhýbám jako muzikálu, tento jev mě ale rozčiluje už dlouho: internetový magazín jako jsou Taneční aktuality má za úkol zveřejnit jeden dva články denně. Je opravdu tolik těžké publikovat je bez chyb? Ať už gramatických či faktických? Není to z mé strany útok ad hominem, koneckonců Taneční aktuality nabízí prostor k vyjádření i mně a paní autorku recenze navíc ani neznám; je to jen žádost o profesionální jazykovou péči. Tím spíš, že každý text prochází rukama několika lidí, autorem počínaje, editorem a korektorem konče. Tedy ke kapkám, kterými přetekl můj pohár trpělivosti: Tomáš se jmenuje Rychetský, nikoli Rychecký, Lucie se jmenuje Drábková, nikoli Drápkoví.
Milý Filipe, děkujeme za upozornění, chyby jsme ihned opravili. Mrzí nás to. Jak sám dobře víte, textům věnujeme značnou jazykovou péči, ale i tak se podobné věci mohou stát. Do budoucna si budeme dávat větší pozor, aby k podobným zámenám nedocházelo.

Bez chyb, prosím!

vložil Filip Staněk

IP: 45.84.122.37
Reaguje na:
Dobrý den, komentářům na internetových portálech se vyhýbám jako muzikálu, tento jev mě ale rozčiluje už dlouho: internetový magazín jako jsou Taneční aktuality má za úkol zveřejnit jeden dva články denně. Je opravdu tolik těžké publikovat je bez chyb? Ať už gramatických či faktických? Není to z mé strany útok ad hominem, koneckonců Taneční aktuality nabízí prostor k vyjádření i mně a paní autorku recenze navíc ani neznám; je to jen žádost o profesionální jazykovou péči. Tím spíš, že každý text prochází rukama několika lidí, autorem počínaje, editorem a korektorem konče. Tedy ke kapkám, kterými přetekl můj pohár trpělivosti: Tomáš se jmenuje Rychetský, nikoli Rychecký, Lucie se jmenuje Drábková, nikoli Drápkoví.

Zobrazit další komentáře 2

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: