Již pošestnácté se stal pražský veřejný prostor jevištěm nebo chcete-li manéží oblíbeného letního festivalu pouličního divadla Za dveřmi. Od středy 10. do úterý 16. července se v Holešovické tržnici, na Mariánském náměstí a nově v holešovickém Holportu odehrály tuzemské i zahraniční, nové i již ověřené performance.
Tereza Blažková
Tereza Blažková se narodila v roce 1983 v Praze, kde také po absolvování gymnázia vystudovala sociální a kulturní antropologii (Ph.D.) a archeologii na Karlově univerzitě. V současné době pracuje jako archeoložka. Je autorkou a spoluautorkou řady článků, kolektivních monografií a jedné vlastní monografie, jedná se o práce především s kulturně antropologickou tématikou.
Již od dětství se zajímá o umění. Vřelý vztah k tanci začal již v prvních letech základní školy. Zajímá se o historii tance a staré i lidové taneční techniky, ale i o nové projekty a netradiční choreografie. Sama působí více než deset let v pražském souboru bulharských lidových tanců Balgari Praga s poměrně bohatými zkušenostmi s vystoupeními např. na festivalu ve Strážnici nebo v zahraničí. V poslední době začala působit také v souboru historických tanců Chorea Historica, který založila choreografka a pedagožka Eva Kröschlová, se zaměřením na tance období renesance.
Texty autora
Erlend – Cizinec aneb Balancování nad propastí vlastních myšlenek
Jatka78 v rámci dlouhodobé strategie přivádět do Prahy to nejlepší z novocirkusové a divadelní scény z českých regionů představila nové dílo ostravské artistické a umělecké společnosti Cirkus trochu jinak.
Kiosek – Interaktivní příběh nejen pro děti
Představivost malých i velkých diváků podněcuje interaktivní pohybová inscenace Kiosek, jehož pražská premiéra se konala v kulturním centru Vzlet v koprodukci sdružení Ostružina a brněnského Divadla Polárka pro děti a mládež.
Pohádka pro odvážné – O překonání strachu pro děti i dospělé
Chvíle napětí mají diváci možnost zažít spolu s hrdinou Pohádky pro odvážné. Temný příběh je inspirovaný lidovými pohádkami Pavla Dobšinského a beze slov jej vypráví jediný aktér a autor inscenace Andrej Lyga.
Branické pověsti propojují vyprávění s akrobacií
Nová inscenace Branické pověsti skupiny Losers Cirque Company kombinuje nový cirkus s deklamací a zve diváky i do zákulisí. Tvůrci představení Justin Svoboda, Petr Horníček a Tomáš Pražák oživují legendy přímo v srdci starého Braníka.
Žena, růže, píseň, kost – O síle žen ve čtyřech miniaturách
Skupina Losers Cirque Company uvedla na své domovské scéně v Divadle BRAVO! novou akrobaticko-taneční inscenaci Žena, růže, píseň, kost s podtitulem O ženských vzorech.
BatoLaterna – Okouzlující batolení s profesionály
Národní divadlo a Laterna magika inscenací BatoLaterna poprvé v českém divadelním prostředí otevírají prostor pro ty nejmenší diváky, takzvané divadlo 0+.
Cesty – Splněný sen La Putyky i publika
Cirk La Putyka uvedl dlouho očekávané představení Cesty, kterým chtěl již v loňském dubnu oslavit desetileté výročí svého vzniku.
Místo Velkého třesku menší zemětřesení
Šapitó Azyl78 v pražské Stromovce na rozdíl od domovské scény Cirku La Putyka Jatek78 umožňuje díky uspořádání sedadel do půlkruhu a variabilnímu uspořádání scény celou řadu výjimečných představení.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr