Virginia Delgadová a Compañía Danza Flamenca: Mujeres

Taneční večer ve stylu flamenca v Divadle ABC uspořádala skupina profesionálních tanečnic Compañía Danza Flamenca soustředěná kolem španělské choreografky Virginie Delgadové a Loly Karpenkové, které obě v Praze působí. Obě výborné tanečnice tradičního flamenca mají kolem sebe mnoho obdivovatelů a nadšenců, nehledě na sponzory zaměřené na španělskou kulturu. Divadlo bylo zcela vyprodané a spontánně prožívalo sled tanců a choreografických kompozic. Po krátké úvodní expozici, která byla doprovázena celkem nesmyslně fotografiemi interpretek z dětství, tanečnice rozpohybovaly Ravelovo Bolero v poněkud komerčním hudebním aranžmá Gustava Montesana. Stejně tak i choreografie byla spíše jen stylizací španělského koloritu. Sólové výstupy Petry Šťastné v Tangos na hudbu Los Remedios a Lenky Glässnerové v Soleá por Bulerías (hudba: Montse Cortés) byly velmi precizní a soustředěné. V kolektivním Esencia de Mujer – Alegrías dámy v nádherných kostýmech, ověnčených volány a s vějíři,  skutečně proměnily jeviště s typickým výrazem, ladností a noblesou ve španělskou zemi. Z českých interpretek je asi nejblíže autentickému projevu, oscilujícímu mezi zarputilostí a vášní, Zuzana Čorejová-Fedorová. Její dramatické vystoupení Sangre – Alegrías (hudba: Los Remedios) doplnily opět Petra Šťastná a Lenka Glässnerová. Výborné číslo A Compás de la Tierra – Jaleos y Martinete (hudba: Morenito de Triana, Václav Greif a Michal Cába) v pánských kalhotách a kravatách kulminovalo v technice zapateada, v němž excelovala Lola Karpenková. V závěrečném tanci Fuente de Vida – Andalucía (hudba: Ramon Ruiz) se předvedly postupně všechny tanečnice v krásných červených flamencových róbách. Škoda, že tímto výstupem hned neskončily a opět použily projekci, tentokrát fotodokumentaci z tanečního sálu z tréninku či zkoušky. Byl to zbytečně natahovaný konec. Tím se představení stalo více komerční přehlídkou, což byla škoda. Hudební doprovod zněl, bohužel, jen z nahrávky. Výběr se klonil více k současnému aranžmá, vedle kytar, bicích i klavíru se uplatnily flétny a violoncella. Psáno z představení 2. února 2014, Divadlo ABC. Mujeres (Ženy)
Hlavní choreografie: Virginia Delgado
Světla, zvuk a projekce: Lukáš Brinda
Fotografie: Jana Hozová, Beatrix Molnar