Absolventské představení TKP 2009
reportáže
Program netradičně zahájil krátký klasický výstup označený v programu jako Petit grand pas v choreografii Urana Azimova, ve kterém se představili žáci 2. – 4. ročníku. Pak však již patřil večer absolventům a jejich o málo mladším spolužákům. Grand pas z baletu Laurencia Alexandra Krejna podle choreografie V. Čabukianiho zaměstnalo studenty od 5. ročníku po studenty posledních ročníků a absolventy v sólových úlohách. Klasické velké pas de deux, variace přátel hlavního páru a charakterní tanec španělský a cikánský vytvořily pestrou podívanou, kde první večer vynikli zejména Adam Zvonař a Radka Příhodová, ale i ostatní tanečníci. Dojem z profesionálních výkonů a sehraných sborových pasáží však kazila nekvalitní hudební nahrávka, která mohla dost dobře pocházet z roku 1956 jako dotyčný baletní kus...
Po přestávce následoval blok moderních choreografií. Dvě z nich pro studenty vytvořila Alena Drapalíková: Yesterday na melodie několika písní Beatles v úpravě Wihanova kvarteta, jmenovitě kromě titulní skladby to byly melodie Come Together, I Want You a Here Comes the Sun, které víceméně obsahově korespondovaly s příběhem dvou dívek a čtyř chlapců na scéně, jakémusi výjevu ze života mládeže, ale pohybově nijak zvlášť objevném. Následující dívčí sólo Věštkyně na hudbu L. Janáčka bylo velmi expresivní, ale uškodil mu křiklavý kostým, a i tak bylo spíš etudou. Mladí tanečníci však nesporně prokázali, že jejich tělo je uvyklé i současnému pohybovému slovníku, stejně jako nebo ještě více v následující choreografii, která byla z jiného soudku: část choreografie Revelations Alvina Aileyho upravená pro studenty TKP. Nutnost synchronizovaného pohybu i obratnosti v dynamických pasážích nečinila mladým tanečníkům potíže. A velký ohlas svědčil o tom, že i po desítkách let má dílo amerického choreografa svou výpovědní hodnotu a jistě by nebylo chybou je na některé z našich scén oživit.
V premiéře byly na absolventských představeních předvedeny Písně potulného tovaryše Gustava Mahlera v choreografii Jiřího Kyliána, jehož asistenti se studenty pracovali od února. Tři citlivé duety předvedli: Tereza Chábová s Adamem zvonařem, Klára Hovorková s Liborem Kettnerem a Lucie Rákosníková s Michalem Krčmářem. Na závěr večera byla uvedena Janáčkova Sinfonietta v choreografii Pavla Šmoka, která už na repertoáru souboru TKP zdomácněla. Hravé dílo prodchnuté jarem a slovanstvím je mladými tanečníky interpretováno s přirozeností a nadšením.
Studenti TKP se na absolventském představení ukázali jako zdatní tanečníci, a to nejen v nejvyšším ročníku. Absolventi se mohou směle vydat na profesionální dráhu a své škole budou jistě dělat čest.
Z představení 22. června 2009 ve Stavovském divadle.
Taneční konzervatoř Praha – absolventi 2009:
Klasický tanec:
Andrea Hrbková, Tereza Chábová, Nela Mrázová, Jevgenie Plešková, Radka Příhodová, Lucie Rákosníková, Ondřej Feřtek, Michal Krčmář, Adam Zvonař
Moderní tanec:
Kateřina Huková, Milan Bednář, Milan Františák, Libor Kettner, Michal Kolda
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?