Beethoven Live

Čerstvé dílo autorského dua LasCompany Kristýny Lhotákové a Ladislava Soukupa Beethoven Live bylo nastudováno ve středočeských Kokovicích s americkými herci (Neville Braithwaite, Jacqui Kulaga, Stephanie Shipp, Annie-Luella Zahner) a po newyorské premiéře uvedeno pro české diváky v divadle Archa 23. listopadu tohoto roku. Námětem představení byla banální historka, mezi jejímiž řádky autoři nalezli podivuhodně mnoho kontextových a významových rovin. Tak se „idylka rodinného posezení přerušená skokem psa na stůl plný jídla“ stala pozadím pro rozehrání scén nabitých všemožnými emocemi, od zuřivosti, štěstí až po erotiku a lesbickou lásku. Mezitím, co jeden z tanečníků dokola opakoval útržky vět z několika řádků popisujících tuto situaci, zněly jevištěm Beethovenovy sonáty, na které herci předváděli své taneční kreace. Celé dílo trpělo jasnou „duální koncepcí“: rozpadu celku na herecké scénky s převážně erotickým charakterem a taneční části s jednoduchou, nicméně vtipnou choreografií. Taneční projev vycházel z osobností samotných performerů, jejich pohyb byl ale citlivě a zručně zpracován do kompaktní podoby choreografie, která se stala rovnocenným partnerem Beethovenovy hudby. Režie celkově značně čerpala z charismatických osobností interpretů, bez jasné linky však nabízela divákům kousky emočních obrazů vzdáleně inspirovaných načrtnutým „problémem“. Celkově předvedli autoři divákům zejména výtečnou práci s interprety. Na pozadí primitivního obsahu dokázali bavit publikum více než hodinu v kuse a i v jasně vyhrocených a divácky překvapivých situacích působili velmi profesionálně a přesvědčivě. Kristýna navíc obhájila výtečnou choreografickou práci s netanečníky a její možnosti.  Škoda však, že zůstalo jen u toho a divákům nebyl nabídnut hlubší rozměr inscenace, nepočítáme-li ten erotický.

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: