Úryvek z baletu z Korzár nastudovali pedagogové scénické praxe podle tradičních choreografií Maria Petipy a Vasilije Medveděva. Najít pro každého z absolventů odpovídající taneční part není vůbec jednoduchá záležitost. Mezi brněnskými absolventy tentokrát vynikla mužská část. Václav Lamparter, který poslední rok zdokonaloval své taneční umění v rámci studijního pobytu v American Ballet Theatre Studio v New Yorku v USA, je jistě nejnadanějším z nich. Drobný chlapecký typ s čistou klasickou technikou, z jehož projevu byl cítit klid a jistota. To dokázal jak v roli Aliho z Korzára, tak ve variacích z Dona Quijota a Giselle. V současné době dostal nabídku z baletního souboru v Drážďanech, kam odchází do angažmá. Dalším výrazným talentem je Martin Segeťa, který podal zralý výkon v postavě Konráda. Jeho mužně působící korzár vynikal hlavně silou skoku a partnerské jistoty, kterou prokázal i v současné choreografii Ranní intermezzo, stejně jako v duetu s Kristýnou Svítilovou v muzikálové Pomádě.
Poměrně vyrovnaný výkon ve všech částech večera odvedl i Martin Knihař, který zaujal zejména v tanci Back to you v souznění s Kristýnou Kmentovou (žákyně 6. ročníku) v citlivé choreografii Jana Fouska. Z dívčí skupiny přesvědčila o svých kvalitách Eliška Kropáčková smyslem pro styl a preciznost klasického tance jak v roli jedné z odalisek, tak ve variaci z Esmeraldy.
Blok lidového tance představil absolventy v jednoduchých, ze základních krokových a prostorových variací složených tancích, domácích i cizích, bez většího náboje a jiskry.
Závěrečná část Pomáda II v choreografii Hany Litterové předvedla absolventky oboru moderní tanec v optimistickém a mladém duchu muzikálu, který zdůraznil hlavně divadelní prvky včetně zpěvu a mluveného slova (i když nedokonalého, ale o to spontánnějšího) a schopnost herecko-tanečního projevu všech účinkujících. Čtyři absolventky zaujaly především v samostatných, spíše komických duetech s nádechem hravosti, veselí a nevázaného projevu. Scénograficky vtipně doplňovaly výrazovou stránku autentické fotografie z nastudování ze sálu, které byly promítány na zadní horizont. Škoda, že tato děvčata nedostala prostor ještě v jiném žánru v rámci druhé části koncertu.
Brněnští absolventi mají za sebou své závěrečné vystoupení a odcházejí do života. Přímo do profesionální praxe pouze dva tanečníci – a to je překvapivě málo.
Psáno z 27. absolventského koncertu žáků Taneční konzervatoře Brno 22. června 2014, Mahenovo divadlo.
Absolventi a absolventky – studijní zaměření klasický tanec
Petra Havlíčková
Terezie Jurnečková
Martin Knihař
Eliška Kropáčková
Václav Lamparter
Martin Segeťa
Petra Šimberová
Absolventky – studijní zaměření moderní tanec
Johana Beranová
Veronika Koutná
Kristýna Svítilová
Milina Veprentsová
Od Korzára k Pomádě
reportáže
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?