Registrace

Od Korzára k Pomádě

Inzerce
Absolventský koncert žáků Taneční konzervatoře Brno se konal 22. června 2014 v Mahenově divadle. Školu ukončilo jedenáct studentů, z toho sedm se zaměřením na klasický tanec a čtyři se specializací moderní tanec. Večer byl už tradičně rozdělen do tří samostatných částí. První byla věnována fragmentu z baletu Korzár, kde dostali příležitost žáci klasické specializace, druhá byla složena z tanečních čísel současných choreografií i klasických variací a její závěr tvořilo pásmo lidových tanců z různých etnografických oblastí. V poslední části, která patřila muzikálu Pomáda, se představily absolventky oboru moderní tanec.
Úryvek z baletu z Korzár nastudovali pedagogové scénické praxe podle tradičních choreografií Maria Petipy a Vasilije Medveděva. Najít pro každého z absolventů odpovídající taneční part není vůbec jednoduchá záležitost. Mezi brněnskými absolventy tentokrát vynikla mužská část. Václav Lamparter, který poslední rok zdokonaloval své taneční umění v rámci studijního pobytu v American Ballet Theatre Studio v New Yorku v USA, je jistě nejnadanějším z nich. Drobný chlapecký typ s čistou klasickou technikou, z jehož projevu byl cítit klid a jistota. To dokázal jak v roli Aliho z Korzára, tak ve variacích z Dona Quijota a Giselle. V současné době dostal nabídku z baletního souboru v Drážďanech, kam odchází do angažmá. Dalším výrazným talentem je Martin Segeťa, který podal zralý výkon v postavě Konráda. Jeho mužně působící korzár vynikal hlavně silou skoku a partnerské jistoty, kterou prokázal i v současné choreografii Ranní intermezzo, stejně jako v duetu s Kristýnou Svítilovou v muzikálové Pomádě Poměrně vyrovnaný výkon ve všech částech večera odvedl i Martin Knihař, který zaujal zejména v tanci Back to you v souznění s Kristýnou Kmentovou (žákyně 6. ročníku) v citlivé choreografii Jana Fouska. Z dívčí skupiny přesvědčila o svých kvalitách Eliška Kropáčková smyslem pro styl a preciznost klasického tance jak v roli jedné z odalisek, tak ve variaci z Esmeraldy. Blok lidového tance představil absolventy v jednoduchých, ze základních krokových a prostorových variací složených tancích, domácích i cizích, bez většího náboje a jiskry. Závěrečná část Pomáda II v choreografii Hany Litterové předvedla absolventky oboru moderní tanec v optimistickém a mladém duchu muzikálu, který zdůraznil hlavně divadelní prvky včetně zpěvu a mluveného slova (i když nedokonalého, ale o to spontánnějšího) a schopnost herecko-tanečního projevu všech účinkujících. Čtyři absolventky zaujaly především v samostatných, spíše komických duetech s nádechem hravosti, veselí a nevázaného projevu. Scénograficky vtipně doplňovaly výrazovou stránku autentické fotografie z nastudování ze sálu, které byly promítány na zadní horizont. Škoda, že tato děvčata nedostala prostor ještě v jiném žánru v rámci druhé části koncertu. Brněnští absolventi mají za sebou své závěrečné vystoupení a odcházejí do života. Přímo do profesionální praxe pouze dva tanečníci – a to je překvapivě málo. Psáno z 27. absolventského koncertu žáků Taneční konzervatoře Brno 22. června 2014, Mahenovo divadlo. Absolventi a absolventky – studijní zaměření klasický tanec Petra Havlíčková Terezie Jurnečková Martin Knihař Eliška Kropáčková Václav Lamparter Martin Segeťa Petra Šimberová Absolventky – studijní zaměření moderní tanec Johana Beranová Veronika Koutná Kristýna Svítilová Milina Veprentsová
Témata článku

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.