Od Korzára k Pomádě

Od Korzára k Pomádě

Od Korzára k Pomádě

Absolventský koncert žáků Taneční konzervatoře Brno se konal 22. června 2014 v Mahenově divadle. Školu ukončilo jedenáct studentů, z toho sedm se zaměřením na klasický tanec a čtyři se specializací moderní tanec. Večer byl už tradičně rozdělen do tří samostatných částí. První byla věnována fragmentu z baletu Korzár, kde dostali příležitost žáci klasické specializace, druhá byla složena z tanečních čísel současných choreografií i klasických variací a její závěr tvořilo pásmo lidových tanců z různých etnografických oblastí. V poslední části, která patřila muzikálu Pomáda, se představily absolventky oboru moderní tanec.
Úryvek z baletu z Korzár nastudovali pedagogové scénické praxe podle tradičních choreografií Maria Petipy a Vasilije Medveděva. Najít pro každého z absolventů odpovídající taneční part není vůbec jednoduchá záležitost. Mezi brněnskými absolventy tentokrát vynikla mužská část. Václav Lamparter, který poslední rok zdokonaloval své taneční umění v rámci studijního pobytu v American Ballet Theatre Studio v New Yorku v USA, je jistě nejnadanějším z nich. Drobný chlapecký typ s čistou klasickou technikou, z jehož projevu byl cítit klid a jistota. To dokázal jak v roli Aliho z Korzára, tak ve variacích z Dona Quijota a Giselle. V současné době dostal nabídku z baletního souboru v Drážďanech, kam odchází do angažmá. Dalším výrazným talentem je Martin Segeťa, který podal zralý výkon v postavě Konráda. Jeho mužně působící korzár vynikal hlavně silou skoku a partnerské jistoty, kterou prokázal i v současné choreografii Ranní intermezzo, stejně jako v duetu s Kristýnou Svítilovou v muzikálové Pomádě Poměrně vyrovnaný výkon ve všech částech večera odvedl i Martin Knihař, který zaujal zejména v tanci Back to you v souznění s Kristýnou Kmentovou (žákyně 6. ročníku) v citlivé choreografii Jana Fouska. Z dívčí skupiny přesvědčila o svých kvalitách Eliška Kropáčková smyslem pro styl a preciznost klasického tance jak v roli jedné z odalisek, tak ve variaci z Esmeraldy. Blok lidového tance představil absolventy v jednoduchých, ze základních krokových a prostorových variací složených tancích, domácích i cizích, bez většího náboje a jiskry. Závěrečná část Pomáda II v choreografii Hany Litterové předvedla absolventky oboru moderní tanec v optimistickém a mladém duchu muzikálu, který zdůraznil hlavně divadelní prvky včetně zpěvu a mluveného slova (i když nedokonalého, ale o to spontánnějšího) a schopnost herecko-tanečního projevu všech účinkujících. Čtyři absolventky zaujaly především v samostatných, spíše komických duetech s nádechem hravosti, veselí a nevázaného projevu. Scénograficky vtipně doplňovaly výrazovou stránku autentické fotografie z nastudování ze sálu, které byly promítány na zadní horizont. Škoda, že tato děvčata nedostala prostor ještě v jiném žánru v rámci druhé části koncertu. Brněnští absolventi mají za sebou své závěrečné vystoupení a odcházejí do života. Přímo do profesionální praxe pouze dva tanečníci – a to je překvapivě málo. Psáno z 27. absolventského koncertu žáků Taneční konzervatoře Brno 22. června 2014, Mahenovo divadlo. Absolventi a absolventky – studijní zaměření klasický tanec Petra Havlíčková Terezie Jurnečková Martin Knihař Eliška Kropáčková Václav Lamparter Martin Segeťa Petra Šimberová Absolventky – studijní zaměření moderní tanec Johana Beranová Veronika Koutná Kristýna Svítilová Milina Veprentsová

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: