
Večer otevřel taneční pár ze souboru Béjart Ballet Lausanne, první sólisté Elisabet Ros a Julien Favreau, ale nešlo v pravém slova smyslu o duet. Choreografie na píseň skupiny Queen I Was Born To Love You byla ukázkou béjartovské kombinace klasické taneční techniky s moderními prvky, vysoká tanečnice atletického zevnějšku tančila sólově s razancí a silou, která vycházela z charakteru hudby, její partner byl spíš postavou v pozadí.
Po rozjezdu v duchu moderního baletu se program přesunul do zcela jiného období, neboť další hosté se představili v pas

Do podoby moderního baletu ve stylu 80. let se vracel duet Cornered na minimalistickou hudbu Philipa Glasse, který interpretovali sólisté Julia Tonelli z Curyšské opery a Wim Vanlessen z Flanderského královského baletu. Autor choreografie Nicolo Fonte (www.nicolofonte.com) vytvořil abstraktní kus bez viditelného dramaturgického oblouku, který dal vyniknout především technické vybavenosti interpretů. Diváci mohli obdivovat dispozice tanečnice i stoprocentní partnerskou práci, ale celý kus působil dojmem neukončenosti. Podle přehledu autorovy tvorby se ale zřejmě jedná o výňatek z delšího celku, který má nepochybně vlastní kompozici a ideu.
Z klasického baletního dědictví se v první polovině večera na programu objevilo pas se deux z baletu Korzár, které snad nechybí na žádném gala. Interpretovali je Ekaterina Khaniukova (Národní opera Ukrajiny) a Davit Galstyan (první sólista Ballet du Capitole, častý host pražských gala). A podobně jako u La Syphide to byl tanečník, který na sebe strhl největší pozornost. Je na první pohled vyzrálejším interpretem a vystupuje nesmírně sebejistě, je ovšem také pravda, že krátká mužská variace tohoto pas de deux a mužské skoky vůbec jsou líbivou a efektní složkou, na kterou publikum vždy čeká.

Na scénu se vrátili M. Yakovleva a M. Walter v dalším oblíbeném kusu, a sice Čajkovského pas de deux. Slavnou choreografii George Balanchina zvládli technicky bez potíží, ale chvílemi se zdálo, že pro samou vytříbenost pohybu se vytrácí onen „glamour“ nádech Balanchinových děl, bezprostřednost a rafinovanost, s jakou se jeho choreografie mají spíše prožívat než předvádět. Na programu byl další kus Maurice Béjarta v podání jeho tanečníků, tentokrát dlouhý duet na hudbu Gustava Mahlera, a to na část ze 3. symfonie, jejíž poslední větu uvádí motto Was mir die Liebe Erzählt – Co mi vypráví láska. Pro diváka baletního galavečera by bylo obtížné hledat v duetu filosofické poselství: v choreografii z roku 1974, která ve francouzštině nese název Ce que l’amour me dit, se Béjart zabýval odkazem F. Nietzscheho, který inspiroval už přímo i Mahlera. Vzájemný vztah filosofické inspirace, hudby, která vznikla na sklonku 19. století a moderní choreografie, která s ní pracuje, je komplikovaný, ale i bez jakéhokoli pokusu o hledání souvislostí si niternou neverbální rozmluvu mezi tanečníky může divák užít. Jako duet dvou zkušených a disponovaných tanečníků, jejichž těla ve světlých trikotech A těžko může někdo Béjarta interpretovat lépe než tanečníci jeho souboru. Ostatně tu jde také pouze o úryvek delšího choreografického díla, které jinak pracuje se sólovým párem i se sborem a využívá ještě další dvě věty Mahlerovy symfonie. Závěr večera patřil tanečníkům, které už také Praha z gala večerů zná: Yolanda Corre

Hudba: Queen
Choreografie: Maurice Béjart
Tančí: Elisabet Ros, Julien Favreau
La Sylphide (pas de deux)
Hudba: Herman S. Løvenskiold
Choreografie: August Bournonville
Tančí: Maria Yakovleva, Marian Walter
Cornered
Hudba: Philip Glass
Choreografie: Nicolo Fonte
Tančí: Julia Tomelů, Wim Vanlessen
Korzár (pas de deux)
Hudba: Riccardo Drigo
Choreografie: Marius Petipa
Tančí: Ekaterina Khaniukova, Davit Galstyan
Gopak
Hudba: Vasily Solovyov-Sedol
Choreografie: Rostislav Zakharov
Tančí: Denis Medvedev
Les Bourgeois
Hudba: Jacques Brel
Choreografie: Ben van Cauwenbegh
Tančí: Davit Galstyan
Čajkovskij pas de deux
Hudba: Petr I. Čajkovskij
Choreografie: George Balanchine
Tančí: Maria Yakovleva, Marian Walter
What Love Tells Me
Hudba: Gustav Mahler
Choreografie: Maurice Béjart
Tančí: Elisabet Ros, Julien Favreau
Pas de deux Diana a Akteon
Hudba: Agrippina Vaganovová
Choreografie: Marius Petipa
Tančí: Yolanda Correa, Yoel Carreño