Roztančená Diva – udílení v Brně

Roztančená Diva – udílení v Brně

Roztančená Diva – udílení v Brně

Březen a duben patří mezi měsíce, kdy se na každém kroku setkáváme na kulturní scéně s bilancováním, udílením řady diváckých či odborných cen, ať už je to předávání Oscarů, Český lev, ceny TýTý, Magnesia Litera, ceny Divadelní kritiky (do loňska Ceny Alfréda Radoka) či Ceny Thálie. Na tuto tradici navázalo i Národní divadlo Brno vyhlášením divácké ankety o nejúspěšnější umělce a inscenace uplynulé sezony. Ve středu 11. března 2015 se sešli šéfové souborů a ocenění se svými diváky v Mahenově divadle, aby si užili slavnostní galavečer v pořadatelské roli baletu Národního divadla Brno s jeho hosty a vyhlásili Ceny Diva. Program večera zkomponoval šéf baletu a současně režisér večera Mário Radačovský tak, aby publiku nabídl v bohatém kaleidoskopu úryvky z repertoáru baletního souboru, ale i ukázky různých tanečních žánrů a stylů. Již úvodní číslo Balet a Twerk v Národním divadle Brno v choreografii Kateřiny Nováčkové konfrontovalo dva naprosto odlišné styly – baletní výstup s dnes módním twerkem. Sama jsem byla zvědavá, jak tato novinka vypadá. Po pravdě řečeno, nic nového pod sluncem – základem jsou izolace a pohupy pánve v různých pozicích, které působí místy až vulgárně. Cesta tanečním světem pokračovala ukázkou mixu standardních tanců (waltz, quickstep, tango) známé brněnské taneční školy Dynamic. Do ohnivého Španělska nás uvedla Jana Drdácká v doprovodu kytaristy a zpěváka Stanislava Kohútka a jejich vystoupení Flamenca na lidovou hudbu z Andalusie. Krása čistého baletu vynikla v podání Andrey Popov Smejkalové a Ivana Popova v dokonalém souznění adagia z druhého jednání Labutího jezera. O přestávce se hosté mohli občerstvit a zhlédnout malý happening, kdy se tutu tanečnice stalo plátnem pro výtvarníka graffiti. Druhou část večera otevřel umělecký soubor Lúčnica s efektním a veselým Hrnčiarským čardášem v choreografii Štefana Nosáľa. Dokonce dvě samostatná čísla mohl uvést soubor Mighty Shake Zastávka se svou hiphopovou a street dance show. První z nich, divadelně kostýmované a řinčící řetězy Fallen King Spades se nějak nemohlo rozjet. Druhé vystoupení Back to the Roots už si na nic víc nehrálo a vneslo do publika dravější interpretaci. Závěrečné číslo v podání sólistů brněnského baletu Emilie Vuorio a Arthura Abrama tvořilo skutečně třešničku na roztančeném dortu. Jednalo se o ukázku z připravovaného baletu Mária Radačovského Black and White – současnýma očima pojatého Labutího jezera Petra Iljiče Čajkovského. Opět ono známé adagio v moderním hávu plné hravosti, mládí, vtipu a něhy. Už se můžeme těšit, čím nás brněnský balet na premiéře v Mahenově divadle překvapí. Celým večerem s vtipem provázeli členové činoherního souboru Jakub Šafránek a Bedřich Výtisk, představily se i Miloslav Ištvan Quartett a Daniela Straková Šedrlová v ukázce z připravované opery Bohuslava Martinů Hry o Marii. A kdo byl z baletního souboru oceněn? Nejlepší taneční výkon – ženy – Eriko Wakizono. Nejlepší taneční výkon – muži – Jan Fousek. Do Síně slávy vstoupil za balet za celoživotní mistrovství Ludvík Kotzian. Nejlepší baletní premiéra – Louskáček v choreografii Fernanda Naulta. Absolutním vítězem se stal sólista baletu Jan Fousek. Psáno z galavečera 11. března 2015, Mahenovo divadlo Brno. Cena Diva 2014  Režie: Mário Radačovský a balet NdB
Asistent režie: Pavel Plšek
Večerem provázeli: Jakub Šafránek a Bedřich Výtisk
 

Témata článku

Tanec

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

srpen 2019

Po Út St Čt So Ne
29
30
31
1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: